Adăugat pe 16 iulie 2013 de Dragoș Asaftei in Analize
 
 

2 din 3 români au un aparat de fotografiat

Fotograful român - Studiu de piață
Fotograful român - Studiu de piață

Magazinul F64 a realizat un studiu de piață în urma căruia au fost obținute o serie de numere utile care spun multe despre românul pasionat de fotografie și comportamentul de cumpărare al acestuia. Haideți să vedem statisticile și apoi să le discutăm.

Studiu pe piața foto din România

  • 65% dintre români dețin un aparat foto;
  • Mai mult de 29% folosesc alternativ două aparate foto;
  • 12% dintre familii dețin un aparat foto pentru fiecare membru;
  • Amatorii doresc aparate uşor de folosit şi transportat şi care includ funcţii de retuşare şi Wi-Fi;
  • Profesioniștii caută D-SLR-uri cu senzor full-frame;
  • Circa 76% dintre utilizatorii de aparate foto au achiziționat un model compact;
  • Criteriile de alegere sunt: designul atractiv, meniul ușor de folosit și preț cât mic;
  • Utilizatorii au afirmat că indicii de performanță ai aparatelor foto sunt (în ordinea importanței) megapixelii (86%!!), zoom-ul optic, rezoluția înregistrată, profunzimea de culoare și meniul ușor de folosit;
  • 30% dintre deținătorii de aparate foto au un D-SLR;
  • Fotograful profesionist are următorul profil: bărbat, venituri ridicate, vârste cuprinse între 25-35 de ani;
  • Criteriile importante pentru profesioniști în alegerea aparatelor sunt: măsurarea expunerii, montură obiectiv, control focalizare, senzor full-frame, capacitate rafală, sensibiltiate expunere;

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național și a analizat dinamica segmentului foto-video în România în ultimul an, la inițiativa F64 Studio.

Ce înțelegem din acest studiu

Se pare că majoritatea pasionaților de fotografie încă sunt de părere că numărul megapixelilor este cel mai mai important în momentul alegerii unui aparat foto. Și probabil că și străinii au aceeași părere, acesta fiind și motivul pentru care producătorii de aparate foto insistă pe lansarea de modele cu număr mare de megapixeli. Și aceeași direcție o mențin și producătorii de telefoane mobile, exemplu fiind noile modele Nokia care au camere de 40 de megapixeli.

Românul pasionat de fotografii e mai comod, de fire, preferă aparatele care se folosesc ușor, care sunt ușor de cărat și care au funcții de retușare încoporate. Suntem curioși să vedem cum va fi trecerea la aparatele foto mirrorless. Ne gândim că vor înlocui compactele și vor avea rolul pe care acestea îl au acum.

Interesant și util studiu de piață. Între timp, ați citit articolul de azi dimineață în care povesteam despre cum piața aparatelor compacte a scăzut sub cea a D-SLR-urilor? :-)

O analiză a acestui studiu puteți citi pe blogul ReFresh.ro sau cel al lui Victor Kapra



Îți trimitem săptămânal cele mai bune fotografii publicate pe BlogDeFotografie.ro

Dragoș Asaftei

 
Avatar of Dragoș Asaftei
Surprind de peste patru ani clipe prin fotografii și le asociez cu cuvinte creând povești. Am scris cărțile ”Primii 10 pași în fotografia digitală” și ”Primii 10 pași în fotografia de produs”, transpunând ideile esențiale într-un limbaj accesibil tuturor.