Magazinul F64 a realizat un studiu de piață în urma căruia au fost obținute o serie de numere utile care spun multe despre românul pasionat de fotografie și comportamentul de cumpărare al acestuia. Haideți să vedem statisticile și apoi să le discutăm.
Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național și a analizat dinamica segmentului foto-video în România în ultimul an, la inițiativa F64 Studio.
Se pare că majoritatea pasionaților de fotografie încă sunt de părere că numărul megapixelilor este cel mai mai important în momentul alegerii unui aparat foto. Și probabil că și străinii au aceeași părere, acesta fiind și motivul pentru care producătorii de aparate foto insistă pe lansarea de modele cu număr mare de megapixeli. Și aceeași direcție o mențin și producătorii de telefoane mobile, exemplu fiind noile modele Nokia care au camere de 40 de megapixeli.
Românul pasionat de fotografii e mai comod, de fire, preferă aparatele care se folosesc ușor, care sunt ușor de cărat și care au funcții de retușare încoporate. Suntem curioși să vedem cum va fi trecerea la aparatele foto mirrorless. Ne gândim că vor înlocui compactele și vor avea rolul pe care acestea îl au acum.
Interesant și util studiu de piață. Între timp, ați citit articolul de azi dimineață în care povesteam despre cum piața aparatelor compacte a scăzut sub cea a D-SLR-urilor? 🙂
O analiză a acestui studiu puteți citi pe blogul ReFresh.ro sau cel al lui Victor Kapra.
“Amatorii doresc aparate uşor de folosit şi transportat şi care includ funcţii de retuşare şi Wi-Fi;”
în mod sigur pe aparatul foto vrei să faci retușare, eventual pe o compactă cu ecran de doi lei.
Asta era scris în comunicatul care anunța statistica. Greu de crezut, dar așa ar ieși din cifre. Ciudat, oricum.
Foarte bună observația!
tu, ca autor și fotograf, ar fi trebuit să sari ca ars la prostia asta. ba chiar să faci un articol separat cu asta.
Prin retusare cred ca vroiau sa spuna adaugarea de tot felul de filtre instragramish, nu manipulare de imagine.