Tu ce vrei să cumperi de Black Friday? (ponturi și-un concurs)

dragosasaftei 2 years ago

Este mai puțin de o săptămână până la valul de promoții cu ocazia Black Friday 2015. Începând de la miezul nopții și probabil până la finalul weekend-ului, veți găsi cu siguranță câteva oferte atractive, poate exact la produsele pe care le-ați ochit. F64 anunță că de această dată cea mai mare reducere va fi de 5.000 de lei, iar în oferta de promoții se vor găsi produse Nikon, Canon, Sony, Fuji, Tamron, Panasonic ori GoPro alături, bineînțeles, de o gamă completă de accesorii.

În continuare am rezumat o serie de ponturi care v-ar putea fi utile, urmând ca la finalul articolului să aflați cum puteți câștiga 200 de lei răspunzând la o singură întrebare. Pe subiect, bineînțeles.

Sfaturi și recomandări de Black Friday

Din punctul meu de vedere, acum e unul dintre cele mai bune momente să faci trecerea de la un aparat foto compact la un D-SLR sau mirrorless. Din ce am văzut anii trecuții, kit-urile de D-SLR-uri entry-level încep de pe la 1.200-1.400 de lei. În acești bani vei primi aparatul alături de un obiectiv, cel standard de kit, care îți permite să fotografiezi aproape orice și, cel mai important, te educă în fotografie. Despre mitul obiectivul de kit am scris în urmă cu ceva vreme.

Iată o serie de articole care te-ar putea ghida în alegerea aparatului foto potrivit pentru tine:

Dacă ar fi să îmi cumpăr acum primul D-SLR ori mirrorless, iată alegerile pe care le-aș face:

  • Canon 1200D + 18-55mm: kit extrem de accesibil și, probabil, la un preț foarte bun. Cu 1200D am fotografiat mai multă vreme și chiar m-am împăcat bine. L-am testat și împreună cu alte obiective, așa că i-am văzut comportamentul în tot felul de situații.
  • Nikon D5200 + 18-55mm: un model dintr-un segment superior al gamei entry-level, mai scump, dar și mai performant în anumite situații (lumină slabă, spre exemplu, la sensibilități ISO ridicate). Este un aparat care s-a vândut bine până acum și care stă în mâinile multor pasionați.
  • Sony A5100 + 16-50mm: mirrorless de luat în calcul dacă dorești să începi pe acest tip de aparate foto. Avantajul lor în fața D-SLR-urilor este „portabilitatea”, dacă se poate spune așa. Aparatele foto mirrorless sunt mai mici, mai ușoare și, majoritatea, oferă aceleași rezultate precum D-SLR-urile. Iar Sony A5100 poate fi o alegere foarte bună.

Iar dacă aș avea deja unul dintre kit-urile de mai sus, mi-aș cumpăra încă un obiectiv precum:

  • 50mm f/1.8 – obiectiv clasic, cu istorie, disponibil la aproape toate brand-urile, util pentru portrete, fotografii de eveniment ori în lumină slabă. E unul dintre obiectivele extrem de accesibil (chiar cel mai accesibil din gamă), dar cu un excelent raport preț/calitate. Iată câteva imagini făcute cu 50-ul de la Canon și Nikon.
  • 55-200mm f/4-5.6 – teleobiectiv, util pentru fotografierea de la distanță: peisaje, portrete, evenimente. Atunci când ai lumină cât de cât bună, obiectivul va fi o alegere foarte bună. Acesta a fost primul obiectiv pe care mi l-am cumpărat după cel e kit și-am fost are, tare fericit de el. Așa am început să fiu pasionat de fotografierea păsărilor, de exemplu. Aceasta este una dintre fotografiile făcute cu el. Iar aici găsiți un test complet făcut cu un Canon 55-250mm.

Și în continuare m-aș gândi la un rucsac mai mare, în care să-mi încapă deja ce am mai cumpărat, încă un card de memorie și, poate, un acumulator de rezervă. Că nu se știe niciodată. În ceea ce privește rucsacul, v-aș recomanda să ochiți unul Manfrotto, Kata ori Tamrac. Am un Kata de mai bine de 4 ani, l-am luat cu mine peste tot și l-am ținut în tot felul de condiții, ba chiar am fotografiat și inundații cu el în spate, și n-am avut nicio problemă, în afară, bineînțeles, de semnele de uzură în timp, dar și acelea puțin evidente.

Cât despre carduri, în totdeauna mi-am cumpărat SanDisk-uri. Până acum n-am avut nicio problemă cu ele. Vi le recomand pe cele cu viteză 95mb/s,  Clasa 10, U3, chiar dacă sunt mai scumpe. Vă vor fi utile pe termen lung, vor da randament mai bun și veți scăpa de emoția că atunci când declanșați în rafală sunteți încetinit de viteza cardului.

Trecând mai departe, la așa-zisul comportament de Black Friday, v-aș sfătui să:

  • Adăugați de pe acum în wishlist produsele pe care ați vrea să le cumpărați sau care vă interesează;
  • Joi, pe 19 noiembrie, spre seară, să vă asigurați că sunteți logat în cont;
  • Pe la orele 22-23 să intrați pe site și să vă uitați în wishlist: produsele de acolo ar trebui să înceapă să aibă afișate prețurile noi, cele reduse și, în acest fel, veți putea să le cumpărați de îndată;
  • Dacă vreți să ridicați produsele din magazin o puteți face vineri și sâmbătă în intervalul 08:00 – 22:00 și duminică între orele 09:00 și 18:00.

Iar acum să trecem la concurs.

Tu ce plănuiești să cumperi de Black Friday? Răspunde și câștigă 200 de lei!

Scurt și la obiect. Răspunde într-un comentariu la întrebarea de mai sus și poți câștiga un voucher de 200 de lei de la F64. Poți răspunde până luni seara, la ora 19:00, urmând ca după ora 20:00 să anunțăm câștigătorul prin tragere la sorți (filmată) pe random.org. Voucher-ul va putea fi folosit inclusiv la cumpărăturile de Black Friday.

Succes! Iar dacă putem fi utili cu recomandări ori sfaturi, nu ezitați să ne scrieți în comentarii. Mulțumim! 🙂

UPDATE: Câștigătoarea concursului este Simina Alexandru. Puteți vedea aici filmul extragerii. Simina, să fii pe fază pe mail că revenim cu info despre voucher!

Tags:

You Might also Like

62 Comments

  1. Cristi 13 November 2015

    Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM APO (stabilizare de imagine) – Nikon AF-S FX

    Reply
  2. Adrian 13 November 2015

    Canon 6d

    Reply
  3. Letitia Iordanescu 13 November 2015

    Canon 6D + 50mm 1.8 🙂

    Reply
  4. Manu Ivanciu 13 November 2015

    Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM

    Reply
  5. Alexandru SIMINA 13 November 2015

    Sigma 17-50mm f/2.8 DC EX HSM OS (stabilizare de imagine) – Nikon AF-S DX

    Reply
  6. solomon diana 14 November 2015

    o telecomanda pentru fotografiile la distanta si un obiectiv de 50mm pentru portrete.

    Reply
  7. Ionut 14 November 2015

    Un obiectiv – Canon EF 50mm f/1.4 USM, un trepied – Fancier FT-6160 – Trepied foto/video si poate un set de filtre.

    Reply
  8. doina 14 November 2015

    cateva filtre, un obiectiv…dar nu sunt hotarata inca de care va fi 🙂

    Reply
  9. David 14 November 2015

    Nikon D3300+18-55 mm 😉

    Reply
  10. Andreea 14 November 2015

    Aș vrea să achizitionez un obiectiv Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G

    Reply
  11. Medina 14 November 2015

    Mi-as dori un obiectiv Nikon 24-70mm f/2.8G

    Reply
  12. Alin 14 November 2015

    Sony HX400

    Reply
  13. Mihai 14 November 2015

    Un Blitz Canon Speedlite 430 EX II EOS un trepied și dacă prind o ofertă destul de bună, probabil un obiectiv TL.

    Reply
  14. Ioana 14 November 2015

    Obiectivul Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G

    Reply
  15. Julei Mihai 14 November 2015

    As dori sa imi cumpar un Nikon D7100

    Reply
  16. Mihaela 14 November 2015

    Obiectiv Sigma Art 35mm f.1.4

    Reply
  17. Gabryell 14 November 2015

    Cred ca as trece la un obiectiv mai superior pentru NX 300 al meu… De la cel standard de 18-55 la unul de 18-200 mm..

    Reply
    1. Alexandru Cirstea 14 November 2015

      Eu intentionez sa imi cumpar un rucsac foto, un card de memorie si un obiectiv tamron 70-300. Succes tuturor!

  18. Alex 14 November 2015

    Plănuiesc sa fac trecerea de la crop la full frame 😀 Nikon D610 !

    Reply
  19. Alex 14 November 2015

    Un obiectiv Tamron AF-S SP 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Aspherical IF – Nikon

    Reply
  20. Codrin Anton 14 November 2015

    Rucsac Manfrotto

    Reply
  21. Florea Bogdan 14 November 2015

    Un body canon 750D

    Reply
  22. Razvan Danulescu 14 November 2015

    Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM
    Carl Zeiss T* UV 77mm – filtru ultraviolete

    Sigma 105mm f/2.8 Macro EX DG OS Canon EF
    Carl Zeiss T* UV 62mm – filtru ultraviolete

    Reply
  23. Alexandra Iacob 15 November 2015

    Canon 6D

    Reply
  24. adrian moscu 15 November 2015

    un set – transmitator + receptor TTL pt Canon

    Reply
  25. Jrk 15 November 2015

    Sony a7 + sony 16-50 3.5-5.6

    Reply
  26. Raimondo-Mario Rupp 15 November 2015

    Vreau sa-mi cumpăr de Black Friday un aparat foto mirrorless

    Reply
  27. Vlad 15 November 2015

    Un aparat full frame, oscilez intre canon 6d si nikon d750.

    Reply
  28. Vlad 15 November 2015

    Nikon D7100

    Reply
  29. Sitaru Victor 15 November 2015

    Aș achiziționa obiectivul 50mm f1/8 STM, un trepied și, poate, un blitz

    Reply
  30. Nicolar 15 November 2015

    Plănuiesc în cel mai serios gând de a trece la full frame prin schimbarea body-ului și a obiectivului. NIKON D810+ Nikkor 24-70mm f/2.8G sau varianta cu stabilizare.

    Reply
  31. Nicoleta 15 November 2015

    Obiectiv Nikon 55-200 mm

    Reply
  32. Petrariu Andrei-Dorin 15 November 2015

    Lowepro Nova Sport 7L AW (slate grey)

    Lexar SDHC Card 32GB 633x Professional Class 10 UHS-I

    Nikon AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR

    Nikon D5200 Body

    Giottos CL1002 – kit de curatare

    Fancier WT3570 – trepied foto + husa – maro

    Reply
  33. Cioban Catalin 15 November 2015

    Giottos CL1002 – kit de curatare
    Fancier WT3570 – trepied foto + husa – maro
    Nikon AF-D 50mm f/1.8

    Reply
  34. Munteanu Marius Andrei 15 November 2015

    Nikon 50mm f1.8 G

    Reply
  35. Cristian 15 November 2015

    Canon 70-200 f4

    Reply
  36. gzs 15 November 2015

    Sigma 17-50 f2.8 Pt nikon

    Reply
  37. Cristi B. 15 November 2015

    Nikon 85mm AFS 1.8G

    Reply
  38. HENDEA ELENA 15 November 2015

    obiectiv Nikon AF-S 35mm f/1.8

    Reply
  39. Chis Bogdan 15 November 2015

    Un Nikon D7200

    Reply
  40. Eduard 15 November 2015

    Cred ca un trepied si/sau un microfon.

    Reply
  41. Vali 15 November 2015

    Nikon d5300

    Reply
  42. borcan simona 15 November 2015

    Un aparat Nikon3301

    Reply
  43. Marius 15 November 2015

    Aparat foto DSLR Nikon D3300, 24.2MP + Obiectiv 18-55mm VR II

    Reply
  44. Șoiman Anca 15 November 2015

    Nikon D7100

    Reply
  45. Irina 15 November 2015

    Nikon D5500 🙂

    Reply
  46. Rențea Dan 15 November 2015

    Canon 35mm f2 IS USM

    Reply
  47. Mihai 15 November 2015

    Tamron AF-S SP 17-50mm f/2.8 XR Di VC LD

    Reply
  48. Levente Daczo 16 November 2015

    Eu as vrea un Tokina 11-16 🙂

    Reply
  49. Gabriela Almaciu 16 November 2015

    un mirrrorless (un sony sau un fuji film ) pentru ca este mai compact decat un DSRL

    Reply
  50. Alex 16 November 2015

    Nikon D7100

    Reply
  51. Petre 16 November 2015

    Am in wishlist asa:

    Pixel X800C – blit ETTL (Canon), GN60, HSS, wireless

    Lexar Professional SDHC 16GB SDHC 1000X UHS2

    Fancier HJ-285 trepied & monopied foto

    Kit filtre Cokin H250A ND-Gradual – sistem P

    Sa vad daca intra ceva in campania de Black Friday.

    Reply
  52. Cristi 16 November 2015

    Intentionez sa cumpar un blit Nikon sb910

    Reply
  53. Daniela Inteleptu 16 November 2015

    Planuiesc sa-mi cumpar aparatul Canon 750D kit

    Reply
  54. Marius Inteleptu 16 November 2015

    canon 750d

    Reply
  55. Florea Laura 16 November 2015

    Canon 85mm 1.8

    Reply
  56. George Enescu 16 November 2015

    Manfrotto MK055 sau
    Fancier HJ-285 trepied

    Reply
  57. Morosanu Ruxandra 16 November 2015

    nikon 50mm 1.8 G

    Reply
  58. Denis-Constantin 16 November 2015

    De Black Friday vreau sa achizitionez un DSLR de la Canon.

    Reply
  59. Calin Narcis 16 November 2015

    Gary Fong Lightsphere Collapsible LSC-SM – difuzor blitz extern

    Lexar SDHC Card 32GB 633x Professional Class 10 UHS-I

    Reply
  60. Ciprian Ungureanu 16 November 2015

    Nikon sb700/sb910

    Reply
  61. Andrei George 19 November 2015

    Canon 600D kit 18-55 DC