Adăugat pe 13 noiembrie 2015 de Dragoș Asaftei in Știri

Tu ce vrei să cumperi de Black Friday? (ponturi și-un concurs)

Black Friday 2015
Black Friday 2015

Este mai puțin de o săptămână până la valul de promoții cu ocazia Black Friday 2015. Începând de la miezul nopții și probabil până la finalul weekend-ului, veți găsi cu siguranță câteva oferte atractive, poate exact la produsele pe care le-ați ochit. F64 anunță că de această dată cea mai mare reducere va fi de 5.000 de lei, iar în oferta de promoții se vor găsi produse Nikon, Canon, Sony, Fuji, Tamron, Panasonic ori GoPro alături, bineînțeles, de o gamă completă de accesorii.

În continuare am rezumat o serie de ponturi care v-ar putea fi utile, urmând ca la finalul articolului să aflați cum puteți câștiga 200 de lei răspunzând la o singură întrebare. Pe subiect, bineînțeles.

Sfaturi și recomandări de Black Friday

Din punctul meu de vedere, acum e unul dintre cele mai bune momente să faci trecerea de la un aparat foto compact la un D-SLR sau mirrorless. Din ce am văzut anii trecuții, kit-urile de D-SLR-uri entry-level încep de pe la 1.200-1.400 de lei. În acești bani vei primi aparatul alături de un obiectiv, cel standard de kit, care îți permite să fotografiezi aproape orice și, cel mai important, te educă în fotografie. Despre mitul obiectivul de kit am scris în urmă cu ceva vreme.

Iată o serie de articole care te-ar putea ghida în alegerea aparatului foto potrivit pentru tine:

Dacă ar fi să îmi cumpăr acum primul D-SLR ori mirrorless, iată alegerile pe care le-aș face:

  • Canon 1200D + 18-55mm: kit extrem de accesibil și, probabil, la un preț foarte bun. Cu 1200D am fotografiat mai multă vreme și chiar m-am împăcat bine. L-am testat și împreună cu alte obiective, așa că i-am văzut comportamentul în tot felul de situații.
  • Nikon D5200 + 18-55mm: un model dintr-un segment superior al gamei entry-level, mai scump, dar și mai performant în anumite situații (lumină slabă, spre exemplu, la sensibilități ISO ridicate). Este un aparat care s-a vândut bine până acum și care stă în mâinile multor pasionați.
  • Sony A5100 + 16-50mm: mirrorless de luat în calcul dacă dorești să începi pe acest tip de aparate foto. Avantajul lor în fața D-SLR-urilor este „portabilitatea”, dacă se poate spune așa. Aparatele foto mirrorless sunt mai mici, mai ușoare și, majoritatea, oferă aceleași rezultate precum D-SLR-urile. Iar Sony A5100 poate fi o alegere foarte bună.

Iar dacă aș avea deja unul dintre kit-urile de mai sus, mi-aș cumpăra încă un obiectiv precum:

  • 50mm f/1.8 - obiectiv clasic, cu istorie, disponibil la aproape toate brand-urile, util pentru portrete, fotografii de eveniment ori în lumină slabă. E unul dintre obiectivele extrem de accesibil (chiar cel mai accesibil din gamă), dar cu un excelent raport preț/calitate. Iată câteva imagini făcute cu 50-ul de la Canon și Nikon.
  • 55-200mm f/4-5.6 – teleobiectiv, util pentru fotografierea de la distanță: peisaje, portrete, evenimente. Atunci când ai lumină cât de cât bună, obiectivul va fi o alegere foarte bună. Acesta a fost primul obiectiv pe care mi l-am cumpărat după cel e kit și-am fost are, tare fericit de el. Așa am început să fiu pasionat de fotografierea păsărilor, de exemplu. Aceasta este una dintre fotografiile făcute cu el. Iar aici găsiți un test complet făcut cu un Canon 55-250mm.

Și în continuare m-aș gândi la un rucsac mai mare, în care să-mi încapă deja ce am mai cumpărat, încă un card de memorie și, poate, un acumulator de rezervă. Că nu se știe niciodată. În ceea ce privește rucsacul, v-aș recomanda să ochiți unul Manfrotto, Kata ori Tamrac. Am un Kata de mai bine de 4 ani, l-am luat cu mine peste tot și l-am ținut în tot felul de condiții, ba chiar am fotografiat și inundații cu el în spate, și n-am avut nicio problemă, în afară, bineînțeles, de semnele de uzură în timp, dar și acelea puțin evidente.

Cât despre carduri, în totdeauna mi-am cumpărat SanDisk-uri. Până acum n-am avut nicio problemă cu ele. Vi le recomand pe cele cu viteză 95mb/s,  Clasa 10, U3, chiar dacă sunt mai scumpe. Vă vor fi utile pe termen lung, vor da randament mai bun și veți scăpa de emoția că atunci când declanșați în rafală sunteți încetinit de viteza cardului.

Trecând mai departe, la așa-zisul comportament de Black Friday, v-aș sfătui să:

  • Adăugați de pe acum în wishlist produsele pe care ați vrea să le cumpărați sau care vă interesează;
  • Joi, pe 19 noiembrie, spre seară, să vă asigurați că sunteți logat în cont;
  • Pe la orele 22-23 să intrați pe site și să vă uitați în wishlist: produsele de acolo ar trebui să înceapă să aibă afișate prețurile noi, cele reduse și, în acest fel, veți putea să le cumpărați de îndată;
  • Dacă vreți să ridicați produsele din magazin o puteți face vineri și sâmbătă în intervalul 08:00 – 22:00 și duminică între orele 09:00 și 18:00.

Iar acum să trecem la concurs.

Tu ce plănuiești să cumperi de Black Friday? Răspunde și câștigă 200 de lei!

Scurt și la obiect. Răspunde într-un comentariu la întrebarea de mai sus și poți câștiga un voucher de 200 de lei de la F64. Poți răspunde până luni seara, la ora 19:00, urmând ca după ora 20:00 să anunțăm câștigătorul prin tragere la sorți (filmată) pe random.org. Voucher-ul va putea fi folosit inclusiv la cumpărăturile de Black Friday.

Succes! Iar dacă putem fi utili cu recomandări ori sfaturi, nu ezitați să ne scrieți în comentarii. Mulțumim! :-)

UPDATE: Câștigătoarea concursului este Simina Alexandru. Puteți vedea aici filmul extragerii. Simina, să fii pe fază pe mail că revenim cu info despre voucher!