Adăugat pe 28 martie 2013 de Dragoș Asaftei in Analize
 
 

Cât de important e un brand pentru comunitatea foto

Importanța unui brand foto
Importanța unui brand foto

Eu sunt pasionat de fotografie. Și ție îți place fotografia mai mult ca sigur, mai ales pentru că ți-ai făcut timp să citești acest articol. Sigur mai ai prieteni sau cunoștințe pasionate de fotografie. Ai auzit de fotografi renumiți și ai văzut cel puțin o fotografie renumită și de impact. De fotografii suntem înconjurați peste tot. În tot ceea ce ne înconjoară avem o fotografie. Vedem fotografii în reclame, în ziare, în reviste, la televizor, pe internet și așa mai departe.

Și nu de puține ori ne întrebăm cum a fost realizată? Unde? În ce condiții? Întrebările precum acesea pot continua la nesfârșit. Răspunsurile se află în mâinile fotografilor. Autorilor fotografiei. Fotografi care s-au folosit de anumite brand-uri pentru realizarea acelei fotografii.

Brand de aparat foto, de obiectiv, de lumini, de fundal, de card de memorie etc. Inevitabil sunt mai multe branduri. Ei bine, atunci când vrem să aflăm mai multe despre ele căutăm pe internet. Cerem recomandări. Cerem opinii. Vedem rezultatele altor fotografi care au folosit același echipament. Ne folosim de impresiile lor și apoi luăm o decizie.

Dar totuși, indiferent cât de multe recomandări am primi, ne oprim la a inspecta brandul. Ne uităm la nume. Citim ce zic alții despre el. Citim ce zice el despre el. Haideți să luăm exemplu o pagină de Facebook a unui brand foto. După cum probabil ați observat, la noi în țară au început să fie din ce în ce mai bine definite comunitățile în jurul brandurilor foto.

Gândiți-vă la prima pagină de brand foto care vă vine în minte. Ce găsiți pe ea? Cel mai probabil veți găsi postări cu privire la produsele companiei, daaaar, și aici e partea interesantă, veți găsi fotografii realizate cu ajutorul produselor proprii. Veți găsi ambasadori ai brandului. Veți vedea fotografii publicate de anumite persoane care, deși nu lucrează sau nu colaborează cu acel brand, sunt dedicați brandului. Publică fotografii, informații și oferă feedback.

Și așa se creează o comunitate, o comunitate la care apelezi sau care, cel puțin, într-o anumită măsură, te influențează atunci când ei o decizie importantă. Brandul și tot procesul de branding devine astfel extrem de important. Astfel, înscriindu-vă până pe 7 aprilie 2013 în competiția Cel mai promițăor brand românesc puteți câștiga un întreg proces de branding sau rebranding pentru compania voastră.

Dacă dezvoltați o afacere locală, spre exemplu pe nișa de fotografie, deschideți un magazin, un studio sau orice altfel de întreprindere, șansa de a beneficia de un astfel de procedeu de branding marca Seed Consultants poate însemna enorm de mult. Gândiți-vă la asta!

Și dacă aveți un blog și anunțați pe el lumea despre această șansă puteți câștiga chiar voi un pachet de branding propriu (logo, site, carte de vizită etc.). Detalii despre provocare găsiți pe Blogal Initiative

Așadar, cât de important e un brand foto pentru voi?



Îți trimitem săptămânal cele mai bune fotografii publicate pe BlogDeFotografie.ro

Dragoș Asaftei

 
Avatar of Dragoș Asaftei
Surprind de peste patru ani clipe prin fotografii și le asociez cu cuvinte creând povești. Am scris cărțile ”Primii 10 pași în fotografia digitală” și ”Primii 10 pași în fotografia de produs”, transpunând ideile esențiale într-un limbaj accesibil tuturor.