LOADING

Type to search

Cât de important e un brand pentru comunitatea foto

dragosasaftei 5 years ago

Eu sunt pasionat de fotografie. Și ție îți place fotografia mai mult ca sigur, mai ales pentru că ți-ai făcut timp să citești acest articol. Sigur mai ai prieteni sau cunoștințe pasionate de fotografie. Ai auzit de fotografi renumiți și ai văzut cel puțin o fotografie renumită și de impact. De fotografii suntem înconjurați peste tot. În tot ceea ce ne înconjoară avem o fotografie. Vedem fotografii în reclame, în ziare, în reviste, la televizor, pe internet și așa mai departe.

Și nu de puține ori ne întrebăm cum a fost realizată? Unde? În ce condiții? Întrebările precum acesea pot continua la nesfârșit. Răspunsurile se află în mâinile fotografilor. Autorilor fotografiei. Fotografi care s-au folosit de anumite brand-uri pentru realizarea acelei fotografii.

Brand de aparat foto, de obiectiv, de lumini, de fundal, de card de memorie etc. Inevitabil sunt mai multe branduri. Ei bine, atunci când vrem să aflăm mai multe despre ele căutăm pe internet. Cerem recomandări. Cerem opinii. Vedem rezultatele altor fotografi care au folosit același echipament. Ne folosim de impresiile lor și apoi luăm o decizie.

Dar totuși, indiferent cât de multe recomandări am primi, ne oprim la a inspecta brandul. Ne uităm la nume. Citim ce zic alții despre el. Citim ce zice el despre el. Haideți să luăm exemplu o pagină de Facebook a unui brand foto. După cum probabil ați observat, la noi în țară au început să fie din ce în ce mai bine definite comunitățile în jurul brandurilor foto.

Gândiți-vă la prima pagină de brand foto care vă vine în minte. Ce găsiți pe ea? Cel mai probabil veți găsi postări cu privire la produsele companiei, daaaar, și aici e partea interesantă, veți găsi fotografii realizate cu ajutorul produselor proprii. Veți găsi ambasadori ai brandului. Veți vedea fotografii publicate de anumite persoane care, deși nu lucrează sau nu colaborează cu acel brand, sunt dedicați brandului. Publică fotografii, informații și oferă feedback.

Și așa se creează o comunitate, o comunitate la care apelezi sau care, cel puțin, într-o anumită măsură, te influențează atunci când ei o decizie importantă. Brandul și tot procesul de branding devine astfel extrem de important. Astfel, înscriindu-vă până pe 7 aprilie 2013 în competiția Cel mai promițăor brand românesc puteți câștiga un întreg proces de branding sau rebranding pentru compania voastră.

Dacă dezvoltați o afacere locală, spre exemplu pe nișa de fotografie, deschideți un magazin, un studio sau orice altfel de întreprindere, șansa de a beneficia de un astfel de procedeu de branding marca Seed Consultants poate însemna enorm de mult. Gândiți-vă la asta!

Și dacă aveți un blog și anunțați pe el lumea despre această șansă puteți câștiga chiar voi un pachet de branding propriu (logo, site, carte de vizită etc.). Detalii despre provocare găsiți pe Blogal Initiative

Așadar, cât de important e un brand foto pentru voi?

Ți-a fost util articolul? Distribuie-l mai departe!


You Might also Like

7 Comments

  1. Daniel Bumb 28 March 2013

    Brandul pentru unii contează foarte mult pentru alții nu așa de mult.
    Pentru unii un anumit brand e ca o semnătură .
    Pentru alții un anumit brand e că o declarație sau deținerea unui brand e ca o laudă .
    Mulți ajung la un brand întâmplător sau prin căutări și consideră că se simt ei mai bine cu acel brand sau că acel brand le înlesnește mai bine partea de creativitate , deși toate aparatele fac cam același lucru în principiu .

    Reply
    1. Dragoș Asaftei 28 March 2013

      Yep, însă un brand poate influența destul de mult o întreagă comuniate. 🙂

  2. Daniel Bumb 28 March 2013

    Păi da , Nikon spre exemplu e foarte bine reprezentat atât la nivel de comunitate cât și a brandului în sine .
    Plus Nikon susține bine comunitatea prin tot felul de acțiuni , cea ce nu prea pot zice despre Canon care e reprezentat mai mult de comunitate care nu prea e susținută de brand , dar poate mă înșel eu .

    Reply
    1. Dragoș Asaftei 28 March 2013

      Depinde foarte mult și de momentul în care brandul a început să facă asta. Nikon-ul a început să își dezvolte propria comunitate în urmă cu 3-4 ani (într-un mod mai activ). Canon mai recent. Dar a început. Asta e important. Și continuă, într-un fel sau altul, alături de celelalte branduri. 🙂

  3. Stelian Pavalache 28 March 2013

    brand romanesc foto? 🙂 asta cum vine? 🙂

    Reply
    1. Dragoș Asaftei 28 March 2013

      Ar putea fi ceva local că, până la urmă, competiția către așa ceva se orientează, către branduri locale. Eu unul găsesc photodesign.ro ca fiind deja un brand în lumea foto din RO mai ales, chiar dacă nu e un brand de produs în sine. E un punct de referință pe piața foto. 🙂 Cel puțin pentru mine.

  4. Daniel Bumb 28 March 2013

    Deși sunt acum utilizator de Canon și cred că asta mă reprezintă acum , zic că sunt slabi reprezentați .
    Dacă am nevoie să caut o informație la obiect mai mult pe afară o găsesc , aici cam greu iar dacă întrebi ceva pe un sait oarecare mai mult apare vechea discuție nikon vs canon cea ce în detrimentul amândurora .
    Ca exemplu pot da Nikoriști.ro , așa aș vrea să văd și la Canon .

    Reply

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *