Adăugat pe 7 noiembrie 2013 de Dragoș Asaftei in Fotografia în Social Media
 
 

Ce impact a avut în social media apariția lui Ionuț Caras pe Daily Mail

Fotografii de Ionuț Caras
Fotografii de Ionuț Caras

Așa cum probabil sigur ați văzut zilele acestea pe Facebook, în data de 5 noiembrie cotidianul Daily Mail a publicat un articol cu fotografiile lui Ionuț Caras, un fotograf român axat pe manipulare foto. Are fotografii excelente și pline de mesaj și vă veți convinge de asta privind fotografiile de mai jos. Asta dacă nu le-ați văzut deja. :-)

Articolul a fost preluat de foarte multe persoane și publicații. Comunitățile din România au început să se activeze și să realizeze articole dedicate cu fotografiile lui Ionuț. Brusc totul a explodat, iar vizibilitatea lui a devenit și mai mare. Totul în decursul de maxim două zile. Ne-am gândit să prezentăm și să analizăm în măsura în care putem impactul pe care l-a avut această apariție asupra imaginii lui ca fotograf și cum s-a văzut totul în social media.

Haideți să o luăm cu începutul. Totul a început pe 5 noiembrie la ora 15:35, ora României, când Daily Mail a publicat acest articolArtistul Ionuț Caras trăiește în lumea Photoshop-ului unde el combină digital peisajele și portretele […] Fotograful și artistul Ionuț Caras a creat aceste imagini uluitoare prin amestecare fotografiilor sale normale rezultând creații bizare și dintr-o altă lume”, completează cotidianul în prezentarea fotografului român.

Articolul publicat a strâns pe site peste 2.700 de like-uri, mai mult de 1.000 de distribuiri și sute de comentarii. Apoi au urmat celelalte apariții, cea mai notabilă din zona internațională fiind articolul de pe Bored Panda, strângând de asemenea peste 9.000 de like-uri, mai mult de 2.000 de distribuiri și, la fel, sute de comentarii.

Apoi a urmat presa din România. Am observat reportaje publicate pe Mediafax și Adevărul (dacă mai știți altele să ni le semnalați, vă rugăm). Desigur, reacțiile au apărut cam la o zi după publicarea în presa internațională. Primul brand (singurul?) foto care s-a activat scriind despre acest subiect a fost Nikon – puteți citi aici articolul publicat chiar azi. Cum ar fi fost ca articolul de pe cotidianul britanic să fie publicat întâi în România? Și apoi să fie preluat de presa internațională? :-)

Acum să vedem impactul pe care l-au avut aceste apariții asupra prezenței lui Ionuț Caras în mediul online. Pagina lui de Facebook are acum aproape 12.000 de fani. Nu știm sigur câți avea înainte, dar suntem convinși că a apărut o creștere notabilă. Pe contul personal este urmărit de aproape 6.000 de persoane. Iar un lucru foarte interesant e cum au crescut căutările pe Google după numele lui în urma acestor apariții. Priviți graficul de mai jos. :-) (vârful corespunde lunii noiembrie)

Google Trends - Ionut Caras

Interesant, nu? Uitați și o reacție a lui Ionuț asupra a ce s-a întâmplat. Priviți notificările pe care le are pe pagina de Facebook.

Totul a avut un impact foarte, foarte mare. Iar acest impact e bine meritat de Ionuț. Acum haideți să ne uităm la câteva dintre fotografiile sale. Mai multe puteți vedea pe site-ul lui personal, carasdesign.com.

 Fotografii de Ionuț Caras

Fotografii de Ionuț Caras

Fotografii de Ionuț Caras

Fotografii de Ionuț Caras



Îți trimitem săptămânal cele mai bune fotografii publicate pe BlogDeFotografie.ro

Dragoș Asaftei

 
Avatar of Dragoș Asaftei
Surprind de peste patru ani clipe prin fotografii și le asociez cu cuvinte creând povești. Am scris cărțile ”Primii 10 pași în fotografia digitală” și ”Primii 10 pași în fotografia de produs”, transpunând ideile esențiale într-un limbaj accesibil tuturor.