Adăugat pe 5 martie 2013 de Dragoș Asaftei in Sfaturi utile

Ce poți face cu câteva lumânări și un obiectiv fix

Ce poți face cu câteva lumânări și un obiectiv fix
Ce poți face cu câteva lumânări și un obiectiv fix

În weekend am vrut să realizez o ședință foto mai diferită decât ceea ce făcusem până acum. Deși inițial plănuisem acest set de fotografii într-un alt context și într-un alt loc, m-am hotărât că ar fi o idee bună să transform totul întâi în ceva mai simplu, ușor de realizat și util de povestit în cazul în care căutați variante de ședințe foto accesibile, fără scheme foarte complicate de lumini și așa mai departe.

Ca să vă spun setup-ul, am folosit un Nikon D600 (vezi oferta F64 sau Photosetupși un Nikkor AF-D 50mm f/1.8Despre Nikon D600 am scris mai multe în acest articol. E un aparat full frame mai mult decât potrivit. Se mișcă bine și, ori de câte ori am fotografiat cu el – asta datorită Nikon România care mi-a oferit sprijinul necesar- am fost extrem de mulțumit.

Și acum să începem. Am folosit ca sursă de iluminare 4 lumânări. Lumânări mici, de acelea de tip pastilă, puse două într-o parte, două în cealaltă parte a modelului. Și.. cam atât cu lumina. Au fost singurele surse de lumină pe care le-am utilizat. Alături de obiectivul de care vă spuneam, am reușit să mă folosesc foarte bine de lumina pe care o aveam.

Cu cât obiectivul e mai luminos, cu atât mai bine. Unul cu f/1.4 ar fi fost și mai util. Sau unul 35mm f/1.4. Era interesant. Care au fost setările tehnice? Majoritatea fotografiilor au fost realizate cu 1/20-1/30s, f/1.8 și ISO 4000 sau 6400. Dacă fotografiați în asemenea condiții sfatul meu e să fotografiați RAW. Vezi avea, inevitabil, zgomot de imagine și va fi mult mai ușor de corectat și redus folosind formatul RAW.

Un alt aspect la care trebuie avută mare grijă este focalizarea. Aparatul va focaliza destul de greoi. Și asta din cauza luminei slabe. Cel mai rapid e să focalizați manual. Vă va fi mai greu, dar verificând cadrele veți putea corecta ușor focalizarea și obține apoi fotografiile dorite. Dacă aveți un trepied folosiți-l. Dacă aveți liveview, de asemenea. Vă vor ajuta ambele să focalizați cât mai precis.

Cam despre asta ar fi vorba. Despre patru lumânări, despre un obiectiv fix și accesibil ca preț, despre un model potrivit și multă răbdare din partea voastră, ca fotografi, și a persoanei din fața camerei. Și rezultatele pot deveni foarte interesante. Fotografia este despre creativitate. Ne putem folosi cu ușurință această latură a fiecăruia dintre noi. :)

Ce poți face cu câteva lumânări și un obiectiv fix

Ce poți face cu câteva lumânări și un obiectiv fix

Ce poți face cu câteva lumânări și un obiectiv fix

Ce poți face cu câteva lumânări și un obiectiv fix