Adăugat pe 17 decembrie 2013 de Dragoș Asaftei in Analize
 
 

Cele mai fotografiate locuri din lume

Cele mai fotografiate locuri din lume
Cele mai fotografiate locuri din lume

În urmă cu o săptămână am văzut pe Twitter această hartă și m-am gândit să scriu un articol exact pe acest subiect, doar că mai aprofundat. Harta nu oferă și cifre, ci doar niște indicii vizuale nu foarte precise, motiv pentru care am trecut la pasul următor. Mă bucur totuși că nu m-am grăbit cu publicarea articolului pentru că între timp Instagram a publicat câteva statistici cu privire la cele mai populare fotografii din 2013, respectiv cele mai fotografiate locuri. Așa că vom merge pe două direcții în paralel.

Cele mai fotografiate locuri din lume

Ne-am uitat pe trei site-uri de fotografie de stock: iStock, Shutterstock și Dreamstime și am făcut o medie cu numărul de fotografii pe care le-am găsit căutând principalele locații din lume care se află în topul circuitelor turistice. În paralel am scris care sunt cele mai populare locații pe Instagram.

Avem astfel o comparație interesantă. Și o corelație.

Cele mai populare locuri pe site-urile de stock

  • Los Angeles: 188.000
  • New york: 110.000
  • Londra: 85.000
  • Paris: 54.000
  • Moscova: 50.000
  • Washington: 42.000
  • Roma: 38.000
  • Beijing: 28.000
  • Berlin: 26.000
  • Praga: 23.000

Cele mai populare locuri pe Instagram

  • New York
  • Bangkok
  • Los Angeles
  • London
  • São Paulo
  • Moscow
  • Rio de Janeiro
  • San Diego
  • Las Vegas
  • San Francisco

De ce am făcut comparația asta? Mulți fotografi profesionști aleg din ce în ce mai des să fotografieze și cu telefonul și apoi să publice pe Instagram. Am vrut să observăm cât de strânsă e legătura aceasta.

Spre exemplu, dacă Los Angeles este pe primul loc pe site-urile de stock, pe Instagram ocupă poziția a treia, prima fiind preluată de New York. Explicația ar fi aceea că New York-ul atrage mai mulți turiști anual, iar ei sunt mai predispuși să se folosească de Instagram decât fotografii profesioniști.

O concluzie ar fi că fotografii care publică pe site-urile de stock preferă destinațiile oarecum clasice deoarece au mai multe șanse să vândă cadrele obținute. Pe Instagram oamenii sunt interesați de destinații mai puțin clasice în mai mare măsură decât fotografii care publică pe site-urile de stock. Spre exemplu cel mai fotografiat obiectiv pe Instagram este unul care se află în Bangkok. :-)



Îți trimitem săptămânal cele mai bune fotografii publicate pe BlogDeFotografie.ro

Dragoș Asaftei

 
Avatar of Dragoș Asaftei
Surprind de peste patru ani clipe prin fotografii și le asociez cu cuvinte creând povești. Am scris cărțile ”Primii 10 pași în fotografia digitală” și ”Primii 10 pași în fotografia de produs”, transpunând ideile esențiale într-un limbaj accesibil tuturor.