Adăugat pe 6 octombrie 2014 de Dragoș Asaftei in Review

Cum filmează Panasonic GH4 la 4K: Teste pe timp de zi și în lumină slabă (ISO 6.400)

Cum filmează Panasonic GH4 la 4K
Cum filmează Panasonic GH4 la 4K

Săptămâna trecută am avut ocazia să testăm noul Panasonic GH4, câștigător al premiului EISA Best Photo-Video Camera, mizându-se pe faptul că are un senzor de bună calitate și că filmează la rezoluția 4K. Desigur, GH4 mai are o serie de caracteristici care-l scot în evidență, dar acestea au fost cele care au stat în motivația juriului atunci când au acordat premiul de care vorbeam.

Începem astfel seria de articole despre GH4 cu două teste video: unul dintre ele făcut pe timp de zi, în lumină suficientă, iar al doilea făcut noaptea, într-un local, în lumină slabă și cu sensibilitate ISO ridicată. Înainte să vedem clipurile să trecem însă rapid prin specificațiile tehnice.

Specificații tehnice – Panasonic GH4

  • Senzor CMOS cu o rezoluței de 16 megapixeli;
  • Filmare 4K la 24 de cade pe secundă;
  • Vine în kit cu obiectivul 14-140mm f/3.5-5.6;
  • Display LCD OLED rabatabil cu o rezoluție de 1.036.000 de puncte;
  • Card SD/SDHC;
  • Sensibilitate ISO de până la 25.600 în modul extins;
  • Sistem de focalizare în 49 de puncte (cu 6 moduri diferite presetate – poți alege și grupuri de puncte);
  • Corpul este construit dintr-un aliaj de magneziu, motiv pentru care este foarte rezistent;
  • Fotografiază în rafală cu 12 cadre pe secundă;
  • Disponibil la prețul de 9.699 de lei.

Prețul este cel care cu siguranță v-a atras atenția. Producătorii îl justifică prin calitatea materialelor utilizate în construcția lui și prin specificațiile și funcțiile care-l fac să fie util în multe situații. Principalele funcții care-i aduc avantaje sunt cea de timelapse, stop-motion, focus peaking, zebra pattern, ișirea HDMI la 10 biți. Toate pe lângă cele menționate mai sus.

Majoritatea fac referire la partea video. Acesta este și motivul pentru care am început să vedem pe internet tot mai multe clipuri făcute de profesioniști cu noul model. Rămâne de văzut însă cât de folosit va fi și în viitor. Dar să trecem la clipurile filmate.

Test video pe timp de zi: Povestea vinului Domeniile Sâmburești

La Sâmburești am făcut primul test. Am îmbinat și funcția de timelapse și am folosit și accesoriul Radian, de care vă povesteam recent. N-am avut nimic de reproșat pentru filmarea pe timp de zi. Chiar și cu focalizarea automată continuă imaginile au ieșit cum trebuie. Au fost câteva fluctuații la un moment dat, însă nimic foarte deranjant. După ce te obișnuiești și ai grijă la repartizarea corectă a zonelor în care vrei să focalizeze funcțiile automate vor lucra foarte bine în favoarea ta.

Test video pe timp de noapte – ISO 6.400: Mixing drinks with Flair

Următorul clip l-am făcut într-o seară într-un local din București unde Luca Valentin și Ionuț Ivanov urmau să aibă un show de flair. Trebuia să fac și fotografii în același timp, motiv pentru care am ales să las aparatul pe un trepied în timpul show-ului lor. L-am pus acolo pe focalizare automată pe toate cele 49 de puncte și l-am lăsat să filmeze. Veți vedea că în mare parte a clipului focusul este acolo unde trebuie, însă din cauza mișcărilor rapide și a distanței mici între subiect și fundal se mai pierde uneori.

Remarcați și trecerile de la lumină mai slabă la lumină mai puternică și invers. Foarte fin făcute. Iar zgomotul de imagine nu-i prea vizibil, chiar și la 4K. Și am filmat la ISO 6.400, totuși.

Credem că principalul avantaj al lui GH4 stă în funcțiile video și că poate fi folosit cu încredere în aceste scopuri. Îl vedem un aparat potrivit pentru timelapse-uri și filmări în tot felul de situații.

Panasonic GH4 este disponibil la F64 la prețul de 9.699 de lei.