Adăugat pe 20 iulie 2015 de Dragoș Asaftei in Review

Construiește-ți propriul kit D-SLR: Test cu Canon 760D și 10-18mm

canon-cashhback
canon-cashhback

Țin minte că atunci când mi-am cumpărat primul D-SLR m-am tot întrebat în ce kit să mi-l iau și care sunt pașii ulteriori pe care ar trebui să-i parcurg. Dacă să-mi iau de la început aparatul cu obiectivul de 50mm sau cu cel tradițional de 18-55mm? Să iau un body mai ieftin cu un kit format din două obiective? Sau un body mai performant cu un singur obiectiv ca să mă încadrez în același buget?

Iar întrebări ca acestea primim în comentarii ori pe mail (puteți să ne scrieți oricând pe contact@blogdefotografie.ro pentru astfel de întrebări) destul de des, așa că o să încercăm să le răspundem pe parcursul acestui articol.

Pe parcursul articolului veți regăsi și o serie de fotografii de test făcute de colegul nostru, Ionuț Rusu, cu noul Canon 760D lansat la începutul acestui an și obiectivul 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM. Testând de-a lungul timpului o mare parte dintre D-SLR-urile Canon și obiectivele entry/mid-level voi face și o trecere în revistă a câtorva sfaturi cu privire la ordinea achiziționării acestora.

Pe această cale vreau să vă povestesc și de cea mai recentă campanie Canon – Construiește-ți propriul Kit D-SLR, care până pe 31 iulie aduce o serie de reduceri de tip cashback la aparate foto D-SLR și obiective, așa cum veți putea vedea în continuare. Lista completă a produselor din campanie poate fi consultată aici.

Construiește-ți propriul kit D-SLR: Test cu Canon 760D și 10-18mm

Mecanismul campaniei e extrem de simplu: Înscrii pe site-ul Canon datele datele și ale produsului achiziționat, iar apoi urmează să ți se returneze în cont suma de bani aferentă. Simplu de tot. :-)

Alegerea body-ului D-SLR

Alegerea unui kit începe, cred eu, din acest punct. Body-ul pe care ți-l vei alege te va ghida apoi în achiziționarea anumitor obiective ori ale altor accesorii în funcție de performanțele tehnice ale acestuia. Body-urile se împart în două mari categorii: cu senzor full-frame (modele precum Canon 5D Mark III sau 1Dx) și cu senzor APS-C (modele precum Canon 760D sau 7D Mark II). Ele, la rândul lor, se împart în mai multe segment în funcție de specificațiile tehnice.

Primul și cel mai frecvent pas este achiziționarea unui D-SLR Entry/mid-level. Vorbim de D-SLR-uri cu specificații tehnice suficiente cât să facă față tuturor situațiilor, cu o construcție cât mai simplă, mai compactă și care să faciliteze experiența pasionatului, fotografului cu acesta. Modelul testat de noi, Canon 760D, ar putea fi un punct foarte bun de pornire, dar și de continuare până la un nivel destul de ridicat datorită specificațiilor tehnice ale acestuia.

Iată câteva criterii la care să fiți atenți în momentul în care alegeți primul D-SLR:

  • Senzorul: rezoluția senzorului (numărul de megapixeli) nu ar trebui să fie primul criteriu în alegerea unui aparat (deși studiile au dovedit că încă este, deși mai mult nu înseamnă întotdeauna mai bun).
  • Filmarea: dacă sunteți pasionați de filmare căutați rezoluția full HD 1920×1080 în specificații. De asemenea, filmarea cu o cadență mai mare este un avantaj: 30, 50 sau 60 cadre pe secundă.
  • Sensibilitatea ISO: cu ajutorul ei veți putea „aduce” lumină acolo unde nu este. Cu ISO 3.200 veți putea fotografia fără probleme noaptea în oraș, de exemplu. Așa că o gamă mai largă a sensibilității ISO vă poate ajuta mai mult în astfel de situații.
  • Sistemul de focalizare: un număr mai mare de puncte de focalizare (11-13-15) vă poate ajuta să faceți clarul mai precis atunci când fotografiați.
  • Fotografierea în rafală: 4-5 cadre pe secundă sunt suficiente pentru majoritatea situațiilor. Se vor găsi utile mai ales la fotografiile de acțiune ori din timpul evenimentelor când fotografiezi, spre exemplu, un speaker la o conferință.

În afară de acestea, mai sunt de urmărit greutatea, capacitatea acumulatorului, dar și amplasarea butoanlelor, de exemplu. Toate contribuie la găsirea aparatului potrivit pentru fiecare dintre noi.

Puteți afla mai multe despre despre D-SLR-urile Canon și fotografia de acțiune, de sport, marți, pe 28 iulie, la întâlnirea Canon cu fotograful Cristian Preda. Mai multe detalii găsiți aici.

Alegerea primului obiectiv de kit

Din punctul meu de vedere, cel mai util pentru fiecare pasionat de fotografie ar fi alegerea unui kit de început format din D-SLR și 18-55mm f/3.5-5.6, clasicul obiectiv care deja de mai bine de 10 ani se regăsește în aceeași formulă. Pe lângă motivele economice (bun raport preț/calitate, preț scăzut de producție ș.a.m.d.), 18-55-ul e obiectivul care-ți aduce cei 7 ani de-acasă în fotografie. E obiectivul care, cred eu, te educă.

În aceeași categorie intră și alte obiective similare, precum 18-135mm, oferindu-ți și mai mult „teren” să experimentezi. Am susținut întodeauna utilitatea 18-55-ului ca obiectiv de kit și cred cu tărie în continuare că-i o variantă care te va învăța multe. Tot cu ajutorul lui vei descoperi și care este obiectivul de care ai nevoie mai departe. Despre mitul obiectivului de kit am detaliat aici.

Alegerea următoarelor obiective și accesorii

Dacă la alegerea primului obiectiv e mai simplu, la cel de-al doilea cred că e importantă experiența fiecăruia în parte cu primul obiectiv. Eu, după ce-am fotografiat doi ani cu 18-55mm, am simțit nevoia unui teleobiectiv, așa că mi-am luat unul care să pornească de la 55mm. O astfel de variantă ar fi 55-250-ul cu f/4-5.6 și stabilizator de imagine cu care 760D-ul poate veni în kit în această perioadă.

Alte variante de luat în calcul sunt 50mm f/1.8, extrem de util pentru portrete și fotografii în lumină slabă, sau 10-18mm f/4.5-5.6, un ultra-wide perfect pentru peisaje sau fotografii în spații mici. Cu cel din urmă am făcut și testul pe care-l veți vedea mai jos cu Canon 760D.

Iată variantele disponibile în kit pe durata campaniei și reducerile aferente:

  • 200 de lei cashback la 55-250mm f/4-5.6 IS STM (citește review-ul nostru);
  • 200 de lei cashback la 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM (citește review-ul nostru);
  • 150 de lei cashback la 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM (citește review-ul nostru);

Puteți achiziționa direct kit-ul format din Canon 760D + 18-55mm + unul dintre obiectivele menționate mai sus. Detalii, așa cum spuneam, găsiți aici.

Test: Kit Canon 760D și 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM

Pentru că l-am tot amintit de atâtea ori pe parcursul articolului, iată și o serie de imagini de test făcute de Ionuț cu noul Canon 760D. Dar înainte de toate, haideți să vedem specificațiile tehnice ale aparatului.

Specificații tehnice

  • Senzor CMOS de 24,2 megapixeli;
  • Filmare full HD cu 30fps;
  • Display LCD rabatabil și tactil;
  • Conectivitate Wi-Fi și NFC;
  • Sensibilitatea ISO nativă ajunge până la 12.800;
  • Sistemul de focalizare are 19 puncte;
  • Are bliț încorporat;
  • Are funcție antiflickr care atunci când fotografiezi în lumina unui bec fluorescent sau a unui proiector prinde întotdeuana curba cea mai înaltă a frecvenței și, implicit, cantitatea cea mai mare de lumină;
  • Fotografiază în rafală cu 5 cadre pe secundă.

760D-ul este un D-SLR mid-level cu un corp destul de compact, dar cu o serie de specificații tehnice care-l fac performant în multe situații, așa cum veți vedea în imaginile de mai jos și în secvențele video filmate.

Toate imaginile sunt needitate, așa cum au ieșit din aparat, și doar redimensionate.

Fotografii pe timp de zi în București

Fotografii în lumină slabă

Test video full HD la 30fps