Adăugat pe 10 aprilie 2016 de Dragoș Asaftei in Sfaturi utile

Cum să faci un afiș animat și să decupezi fundalul verde din fotografii

Staropramen Intr-o zi o sa fiu chef
Staropramen Intr-o zi o sa fiu chef

În urmă cu câteva săptămâni am primit de la Staropramen o provocare interesantă: să fac un vizual animat pentru mini-serialul care urma să fie lansat – „Într-o zi o să fiu Chef”. Pe scurt, serialul urmărește evoluția câștigătoarei locului al III-lea la Masterchef, Claudia Sima, în timpul internship-ului din bucătăria Stradale, acolo unde mentor îi este chiar Chef Foa. Vizualul trebuia să arate cum Claudia începe să „fure” din ce în ce mai multă meserie de la Foa, dar și starea bună, relaxată dintre cei doi întrăgostiți de bucătărie.

Am făcut fotografiile pe chroma – fundal verde (dacă aveți nevoie de unul portabil, vi-l recomand cu încredere pe acesta) – ca apoi să poată fi înlocuit cu unul dintr-o bucătărie unde n-am afi avut suficient spațiu de mișcare, așa cum o să vedeți în continuare. Drept lumină am folosit două blițuri Nikon SB – unul cu un octobox ca difuzie, iar altul cu o umbrelă de reflexie – puse în lateralele locului unde am făcut fotografiile. Pe cel din dreptul Claduiei l-am pus mai în spate, ca să lumineze și mai bine părul, iar pe cel din dreptul lui Foa, mai în față.

Următorul pas a fost să găsesc soluția potrivită ca să declanșez în rafală și să surprind mai multe cadre cu mișcarea lor, dar și să am un timp suficient între ele încât să apuce blițurile să se încarce la puterea optimă. Soluția a fost mărirea sensibilității ISO până pe la 1.600 și scăderea proporțională a puterii blițurilor, în așa fel încât încărcarea să fie rapidă.

Mai departe am trecut la fotografiatul propriu-zis. M-am ales la final cu o serie de 45-50 de fotografii care trebuiau decupate de pe chroma pentru înlocuirea fundalului. Așa că am folosit Select Color Range ca funcție de bază + alte mici ajustări, în așa fel încât să pot decupa cât mai corect cele două personaje din fotografie. Puteți vedea în filmulețul de mai jos cum am făcut.

Cum decupezi fundalul verde dintr-o fotografie

  • Select – Color Range: Alegi culoarea de bază, iar apoi completezi cu alte nuanțe;
  • Select – Inverse: Inversezi selecția;
  • Select – Modify – Contract: Restrângi selecția cu câțiva pixeli ca să scapi de marginile „nefinisate”;
  • Ștergi fundalul prin crearea unei măști ca apoi să poți face anumite corecturi, iar ele să fie reversibile;
  • Detaliile le corectez cu un brush mic. Iar petele de pe haine – Claudia și Foa tocmai ieșiseră din bucătărie – le scot cu Spot Healing Tool.

Am făcut așa la toate imaginile, iar după ce s-a înlocuit și fundalul, tot ce a mai trebuit a fost unirea tuturor fotografiilor într-o secvență scurtă, de câteva secunde. Poți face asta în Movie Maker, iMovie, Adobe Prmiere sau orice alt soft de editare video. Pentru 8 cadre într-o secundă, de exemplu, durata unui frame ar trebui să fie de 0,125s.

Priviți rezultatul! :-)