Adăugat pe 14 martie 2013 de Dragoș Asaftei in Sfaturi utile

Cum să îți cureți senzorul aparatului foto

Cum cureți senzorul aparatului foto
Cum cureți senzorul aparatului foto

De multe ori, din cauza schimbării obiectivelor sau a fotografierii în anumite condiții și așa mai departe, pe senzorul aparatului nostru de fotografiat ajung mici fire de praf care au grijă ca atunci când fotografiem cu diafragma închisă ele să fie prezente în cadrele noastre.

Ce e de făcut? Păi avem două variante. Prima e să ducem aparatul la service-ul autorizat pentru ca senzorul să fie curățat într-un mod profesionist și sigur. Prețul unei astfel de curățări poate varia, în funcție de aparatul pe care îl aveți, de la 60 la 150 de lei.

Cea de a doua variantă este să apelăm la un kit de curățare a senzorului. Înainte de a vă prezenta testul nostru vrem să vă spunem că, folosind un kit de curățare potrivit, dacă îl utilizați corect nu există niciun risc sau vreun factor care v-ar putea afecta senzorul și, prin urmare, aparatul foto. Important este ca, înainte de orice curățare, să aveți grijă că lucrați într-un mediu curat (să nu fie foarte mult praf) și că ați comutat aparatul pe funcția de ridicare a oglinzii (mirror lock-up). Veți găsi această setare în meniul aparatului. Doar așa veți putea avea acces direct la senzorul aparatului.

Aveți grijă ca această funcție să nu se dezactiveze în timpul curățării senzorului. Faceți câteva probe înainte să vedeți dacă durează doar un interval de timp sau este activă până la închiderea aparatului!

Cele două kit-uri de curățare testate de noi sunt formate dintr-unul Green Clean și unul Visible Dust. Primul este un kit Green Clean SC-4200compus din o doză de 400ml de aerosol (care face vacuum pentru aspirarea firelor de praf), tuburi de aspirație, ochelari (cu lupă) și trei seturi de spatule de curățare (fiecare compus din una umedă și una uscată). Kit-ul costă 162 de lei, prețul fiind în această perioadă redus cu 18%!

Cel de-al doilea kit este format dintr-un set de spatule și soluție Visible Dustlupa Dust Quasar și peria electrostatică Artic ButterflyKit-ul este unul puțin mai scump ca preț, dar, totodată, unul mai ușor de folosit. În principiu ambele fac același lucru. Diferența constă în rapiditate și, într-o oarecare măsură, în siguranță.

Procedura de curățare este aceeași, indiferent de kit-ul utilizat:

  • Activați funcția de ridicare a oglinzii (și cortinei) pentru curățarea senzorului;
  • Aspirați suprafața senzorului (dacă folosiți primul kit) sau dați cu peria electrostatică peste aceasta (dacă folosiți kit-ul Visible Dust);
  • Pentru primul kit: dați întâi cu spatula umedă, iar apoi, încă o dată, cu cea uscată; Pentru al doilea kit: puneți 1-2 picături pe spatulă și începeți să curățați senzorul (nu mai este necesară ștergerea cu o spatulă uscată); Atenție! Dați cu spatula de la stânga la dreapta, de la dreapta la stânga, de sus în jos și de jos în sus, întotdeauna din spre latură spre centru și niciodată invers! 

Procedura în sine este simplă. Trebuie doar să fiți atenți. Kit-urile acestea sunt dedicate pasionaților de fotografie. Fotografilor amatori. Nu service-urilor profesioniste, motiv pentru care sunt făcute în așa fel încât să fie ușor de utilizat. Repet, fiți atenție, atât. :) Iată și filmulețul și fotografiile de înainte și de după cu senzorul curățat.

Cum cureți senzorul aparatului foto