Cum și unde vând sau cumpăr echipament foto

dragosasaftei 4 years ago

În ultimul timp vânzarea și cumpărarea de echipament foto second-hand a acaparat o cotă destul de mare din piață, atrăgând un număr mare de persoane care preferă să adopte această metodă. Încercând și noi în ultima perioadă să cumpărăm/vindem echipament foto pe diverse platforme, am observat anumite lucruri pe care vrem să vi le transmitem și vouă în speranța că vă vor ușura munca atunci când veți ajunge la această etapă.

Înainte de toate trebuie să lămurim că second-hand nu înseamnă neapărat și prost. Dacă aveți grijă și sunteți atenție ați putea face „afaceri bune” cumpărând astfel de produse. Sau, de ce nu, vânzând. Haideți să luăm pe rând fiecare etapă.

La ce trebuie să fii atent când vinzi echipament foto

  • Fotografiază produsul din mai multe unghiuri care să evidențieze principalele caracteristici ale lui – cu cât sunt fotografiile mai detaliate, cu atât veți avea mai puține persoane care pur și simplu să fie curioase de mai multe poze cu produsul, fără ca să fie măcar interesate de achiziționarea lui;
  • Înainte de a-l fotografia curăță-l și adu-l cât mai aproape de cel mai bun aspect estetic al lui – nu prea ai încredere să cumperi un obiectiv, spre exemplu, care și în fotografii e plin de praf;
  • Specifică toate detaliile posibile: dacă mai are garanție, când a fost cumpărat, în ce regim a fost folosit, dacă are semne de lovituri, dacă are vreun defect, dacă, dacă, dacă – clientul va ști așa la ce se înhamă și nu va avea o surpriză neplăcută atunci când îi veți spune abia în momentul negocierii aceste detalii;
  • Alege un preț aproape de cel al pieței din momentul respectiv – verifică întâi prețul produsului nou, apoi verifică la ce preț l-au mai vândut alții;
  • Lasă datele de contact și fii pe fază. Nu da cioara din mână pe cea de pe gard. Nu aștepta foarte mult pentru oferte mai bune. S-ar putea ca ele să nu vină și să pierzi și ceea ce ai deja.

La ce trebuie să fii atent când cumperi echipament foto

  • Dacă nu sunt disponibile, cere toate detaliile posibile;
  • Dacă este posibil, testează produsul respectiv: dacă e un aparat foto realiează câteva fotografii să vezi cum funcționează, uite-te cât de cât atent la ele ca să vezi dacă senzorul dă semne că ar fi deteriorat, închide-l și deschide-l de mai multe ori și vezi cum reacționează; dacă e un obiectiv pune-l pe aparatul tău și fotografiază cu el, vezi dacă are front sau back focus evident, vezi dacă funcționează stabilizatorul optic, focalizarea sau dacă inelele de zoom/focalizare dau semne să fie defecte;
  • Fă o ofertă sub prețul cerut de vânzător! Dacă ai banii în mână profită de avantajul ăsta și spune-i vânzătorului că vrei să-l iei chiar atunci. Va funcționa și te va ajuta să obții un preț mai bun!

Unde vinzi sau cumperi echipament foto

Mult succes la vândut și cumpărați! Totuși, fiți atenți la toate detaliile! 🙂