Adăugat pe 19 decembrie 2012 de Dragoș Asaftei in Analize
 
 

F64 după 11 ani pe piața din România

F64
F64

F64 a devenit în România un punct de referință pentru piața foto. Început în 1990 ca un mic studio și relansat apoi în 2001, F64 s-a poziționat astfel pe piața magazinelor foto premium, reușind să ajungă astăzi la câteva rezultate extrem de interesante. În acest an, Ziarul Financiarul a desemnat magazinul foto ca ocupând a patra poziție în topul magazinelor online din România în funcție de cifra de afaceri. E un rezultat important, ținând cont că e un magazin de nișă, un magazin în care cumperi produse doar dintr-un singur domeniu.

În urmă cu un an, în 2011, F64 a făcut încă un pas mare. Și-a mutat sediul într-unul cu o suprafață de 1.300 de metri pătrați, devenind astfel cel mai mare magazin de profil din Sud Estul Europei. Conform cifrelor oficiale, în magazin sunt expuse peste 9.000 de produse, iar în fiecare lună îi trec pragul circa 10-15.000 de persoane. Iată ce spunea Marian Alecsiu, General Manager F64, la festivitatea de împlinire a 11 ani de existență.

Pentru noi, 11 ani de F64 înseamnă pasiune investită în ceea ce a devenit cel mai important magazin foto din România. Înseamnă multă muncă, dedicare, seriozitate şi atenţie la detalii şi în relaţia cu clienţii. Scopul nostru este să oferim servicii de calitate şi să ne folosim expertiza în sprijinul fiecăruia, susţinând întotdeauna fiecare consumator să găsească exact ceea ce i se potriveşte. Ne place să fim lăudaţi de clienţii noştri, de către comunitatea foto. Aceasta este cea mai mare satisfacţie a noastră.

Cum vedem noi F64?

F64 a ajuns în momentul actual la stadiul în care reușește să acopere cam tot ce înseamnă piața foto din România. Probabil cele mai inteligente mișcări pe care le-a realizat brandul de-a lungul timpului au fost cele care nu s-au referit strict la strategii de vânzare a anumitor produse. F64 are în jur o comunitate numeroasă și activă care beneficiază de cursuri, workshop-uri și evenimente periodice. F64 susține tot mai multe inițiative care nu fac decât să atragă oamenii. Ceea ce contează enorm de mult. Mai mult, acum oferă și posibilitatea realizării unor expoziții în noul sediu. Și mai mult. F64 are propria cafenea, o cafenea a pasionaților de fotografie.

Observați cât de mult se distanțează de strategia directă de vânzare? Exact. Pentru că despre asta e vorba. Și acesta este și motivul pentru care am ales să începem proiectul alegând F64 ca brandul săptămânii. Credem că atunci când un brand reușește să fie recunoscut pentru alte activități conexe celei principale, abia atunci își creează notorietatea de care are nevoie. Și F64 a reușit asta.

Cum s-a implicat F64 până acum?

În primul rând, magazinul are acum o comunitate pe pagina de Facebook de peste 37.000 de persoane. În al doilea rând, pentru toate aceste persoane, s-au oferit de-a lungul timpului diverse avantaje. Au fost campanii de concursuri realizate în colaborare cu diverse branduri foto și care au strâns un număr mare de participanți.

Apoi, F64 oferă constant pe blog articole și ghiduri cu privire la utilizarea anumitor produse. Sau tehnici. Sau diferite știri din domeniu. Sau, sau, sau. Magazinul reușește astfel să devină kit-ul de început, spre exemplu, al fotografului care acum își ia primul aparat foto. Îl cumpără de aici, tot aici găsește și câteva sfaturi, dar și o comunitate care îl poate ajuta oricând. Și așa capătă încredere în F64. Și așa va rămâne client fidel.

Și, ca să vedeți cum le-a spus F64 fanilor că se mută, vizionați clipul de mai jos! :)



Îți trimitem săptămânal cele mai bune fotografii publicate pe BlogDeFotografie.ro

Dragoș Asaftei

 
Avatar of Dragoș Asaftei
Surprind de peste patru ani clipe prin fotografii și le asociez cu cuvinte creând povești. Am scris cărțile ”Primii 10 pași în fotografia digitală” și ”Primii 10 pași în fotografia de produs”, transpunând ideile esențiale într-un limbaj accesibil tuturor.