Adăugat pe 18 aprilie 2013 de Dragoș Asaftei in Analize
 
 

Facebooks Ads pentru o pagină de blog de fotografie

Facebook Ads pentru un blog foto
Facebook Ads pentru un blog foto

În urmă cu trei luni vă prezentam cât de utile sunt Facebook Promoted Posts pentru un fotograf. Atunci ajunsesem la câteva concluzii favorabile noului sistem introdus de rețeaua socială. Ne-am decis totuși să încercăm și variantele clasice de promovare a unei pagini pe Facebook. Așa că am ales pagina noastră de Facebook și am încercat, pe rând, două metode, una de promovare printr-un mesaj de pe pagină, iar alta prin promovarea directă a paginii.

Facebook Ads prin Sponsored Story

Care a fost scopul? Doream să strângem cât mai mulți participanți la concursul Cea mai bună fotografie autoA fost un concurs fulger, motiv pentru care aveam nevoie de cât mai mulți participanți într-un timp cât mai scurt. Am stabilit următoarele detalii:

  • Buget de 35 de lei și promovare de pe 3 aprilie, ora 17:35 până pe 4 aprilie, ora 11:30;
  • Am targetat persoanele care aveau ca interes fotografia și mașinile și trăiau în București (și pe o rază de 40km în jurul orașului);
  • Mesajul promovat.

Care au fost rezultatele? Numărul participanților a crescut în urma promovării prin această metodă (avem confirmarea că 5 din cele 15 persoane înscrise au făcut acest lucru după ce au văzut mesajul; probabil dacă era pe o durată mai mare avea mai mult efect). Mesajul a avut 46 de like-uri și 15 distribuiri și a ajuns la 28.000 de persoane.

Totodată au fost aproape 500 de click-uri pe link-ul din mesaj. Mai mult decât suficient! Mai jos aveți statisticile complete.

Facebook Ads pentru un blog foto - Raport sponsored stories

Facebook Ads prin Campanie de Like

Aici e clar obiectivul, doream să obțin un număr mai mare de aprecieri ale paginii, dorind totodată să targetez doar persoanele interesate. Am mers pe următoarele detalii:

  • Buget de 35 de lei și promovare de pe 8 aprilie, ora 08:01 până pe 11 aprilie, ora 20:01;
  • Targetare pe persoanele care aveau ca interes fotografia.

Rezultatele? Am obținut 500 de like-uri la pagină în toată acea perioadă. Apoi, după ce a încetat promovarea, urmează ca mesajele paginii să fie afișate noilor fani timp de două săptămâni cu o frecvență mai mare pentru a afla interesul acestora pentru postările de pe pagină. Deocamdată se observă o creștere evidentă a activității de pe pagină. E o creștere atât cantitativă, cât și calitativă, lucru extrem de important. Uitați raportul complet.

Vom reveni cu un studiu mai pe larg care pune în contrast toate cele trei metode: Promoted Posts vs. Sponsored Stories vs. Campanie de Like. Până atunci, numai bine! :)

Facebook Ads pentru un blog foto - Raport campanie like



Îți trimitem săptămânal cele mai bune fotografii publicate pe BlogDeFotografie.ro

Dragoș Asaftei

 
Avatar of Dragoș Asaftei
Surprind de peste patru ani clipe prin fotografii și le asociez cu cuvinte creând povești. Am scris cărțile ”Primii 10 pași în fotografia digitală” și ”Primii 10 pași în fotografia de produs”, transpunând ideile esențiale într-un limbaj accesibil tuturor.