Adăugat pe 18 mai 2015 de Dragoș Asaftei in Fotoreportaje
 
 

Fotografii de la Raliul Aradului cu Nikon D4 și 70-200 + 14-24mm

raliul-aradului-attila-szabo-14
raliul-aradului-attila-szabo-14

În perioada 8-9 mai 2015 a avut loc Raliul Aradului, eveniment care a reprezentat a doua etapă din Campionatul Național de Raliuri, dar și a doua rundă din European Rally Trophy. După o evoluție remarcabilă pe asfaltul de la Tess Rally Brașov, etapa de debut a campionatului autohton, Simone Tempestini a înregistrat pe macadamul din jurul Aradului cea de-a doua victorie consecutive la volanul unui Ford Fiesta R5. Împreună cu al său copilot, Dorin Pulpea, tânrul pilot susținut de UTOK a scos timpi intangibili de către ceilalți concurenți, câștigând toate cele 11 probe special ale întrecerii.

A doua poziție, la un ecart de aproape 3 minute față de juniorul Napoca Rally Academy, i-a revenit unui alt echipaj care a concurat tot pe un Ford Fiesta R5, Edwin Keleti / Botond Csomortani. Constanța i-a ajutat pe George Szabo și copilotul Karoly Borbely să își adjudece ultimul loc de pe podium.

Una dintre vedetele Raliului Aradului 2015 a fost Martin Koci, slovacul care încheia pe locul 3 ediția de anul trecut a Junior WRC. Din păcate, pilotul primului Peugeot 208 T16 care a fost văzut pe probele din România a fost nevoit să abandoneze în a două zi de concurs.

A treia etapă a campionatului, Danube Delta Rally, este programată să se desfășoare în perioada 5-6 iunie la Tulcea.

Pentru a fotografia acest eveniment am folosit un Nikon D4, obiectiveke Nikkor 70-200mm f/2.8 si 14-24mm f/2.8.  Pentru un eveniment in motorsport  ai nevoie minim de aceste doua obiective ca sa poti suprinde actiunea de la distanta sau chiar la interiorul unui viraj cu un wide sau momente deosebite din service park. Trebuie stiut că un raliu pe macadam este foarte periculos prin faptul ca masinile gliseaza pe suprafata macadamului si imprastie pietrisul care te poate acidenta serios si poate cauza daune serioase atat la aparatul de fotografiat, cat si la obiectiv.

Ca sa suprinzi cat mai dinamic miscarea masinilor de curse poti folosi un timp mai lung de expunere in care masina iese clar si rostile o sa fie miscate, fapt care sugereaza viteaza de deplasare. Dar sunt si momente cand cu un timp scurt ingheti actiunea si obtii cadre interesante in care se vede cum masina imprastie pietrisul si parful care se ridica dupa masina sau chiar trecerea prin rau unde picaturile de apa formeaza o perdea.

Aparatura trebuie bine protejată cu husa specială de apă si de praf. E bine sa aveti la voi o pompiță cu care se poate curăța imediat praful de pe obiectiv și aparatul de fotografiat. După ce trece o mașină este indicat să puneți repede capacul pe obiectiv.

Dar să nu uitați de siguranța voastră personală, să nu stați pe locuri nepermise sau foarte periculoase că puteti să aveți suprize neplăcute și accidente foarte grave.

Text și fotografii de Attila Szabo.



Îți trimitem săptămânal cele mai bune fotografii publicate pe BlogDeFotografie.ro

Dragoș Asaftei

 
Avatar of Dragoș Asaftei
Surprind de peste patru ani clipe prin fotografii și le asociez cu cuvinte creând povești. Am scris cărțile ”Primii 10 pași în fotografia digitală” și ”Primii 10 pași în fotografia de produs”, transpunând ideile esențiale într-un limbaj accesibil tuturor.