Adăugat pe 17 noiembrie 2014 de Dragoș Asaftei in Sfaturi utile

Ghid: Cum îmi aleg primul D-SLR și ce accesorii îmi sunt utile

Cum îmi aleg un D-SLR
Cum îmi aleg un D-SLR

Update: ți-ar putea fi util și acest articol – Idei de cadouri pentru pasionații de fotografie

Îmi aduc aminte cum acum 6 ani voiam să-mi cumpăr primul D-SLR. Știam că n-am să-mi pot strânge banii din alocație, așa c-am așteptat o perioadă în care ai mei au reușit să mă ajute să mi-l iau. Țin minte că nu trecea zi în care să nu mă uit pe Youtube la hands-on-uri cu aparatul pe care mi-l alesesem. Era un Nikon D40 pe care-l știam deja pe de rost fără ca măcar să-l văd vreodată „în carne și oase”. Găsisem un clip de 2 ore care trecea prin tot meniul aparatul și pe care-l văzusem deja de câteva ori bune.

Dacă îți sunt utile informațiile poți susține blogul cumpărând produsul dorit direct din link-urile din articol. Vom primi un comision între 1 și 2% din valoarea comenzii. Îți mulțumim! 

Informații punctuale despre cum ar trebui să-mi aleg aparatul n-am găsit atunci la noi în țară, așa că m-am decis în mare parte doar uitându-mă la preț. Mai auzisem eu de Nikon, dar c-am atât. N-aveam o altă bază în decizia pe care-am luat-o.

Dat fiind că sunt convins că n-am fost singurul în situația asta (deși între timp au apărut tot felul de astfel de ghiduri bine punctate), m-am decis să scriu în acest articol o serie de sfaturi în alegerea primului D-SLR și pașii care pot fi făcuți apoi (ce obiective pot fi utile, care sunt accesoriile de care ai nevoie etc.). 

Cuprins:

Cum îmi aleg primul aparat foto D-SLR

Recomandarea mea e să cauți de la început un kit D-SLR. Adică un pachet format dintr-un body (aparatul foto propriu-zis) și un obiectiv. Obiectivul de kit – clasicul 18-55mm f/3.5-5.6 – este foarte bine optimizat pentru aparatul alături de care vine. Îți va fi extrem de util pentru început, te va ajuta să vezi ce te limitează și vei putea fotografia cu el cam în toate situațiile. Tot pe baza lui vei putea cumpăra și următoarele obiective, știind deja ce ai vrea să schimbi și să îmbunătățești.

Care sunt principalele caracteristici ale unui D-SLR?

  • Senzorul: majoritatea D-SLR-urile de pe piață au senzori de mărimi similare. Pe suprafața acestui senzor se regăsesc și pixelii care dau rezoluția imaginii. În momentul de față D-SLR-urile entry-level pornesc de la 12 megapixeli și pot ajunge până la 24 de megapixeli. Contează numărul de megapixeli? Ce poți face cu 24 de megapixeli poți face și cu 12. Diferența nu se va vedea atât de mult la calitatea fotografiilor, ci mai degrabă la cât de mult vei putea apoi decupa din ele. Numărul mare de megapixeli te mai ajută și atunci când vrei să redimensionezi fotografii și să ascunzi zgomotul de imagine. Totuși, diferența nu este exagerat de mare, motiv pentru care numărul megapixelilor n-ar trebui să fie principalul criteriu.
  • Vizorul: optic sau electronic? Personal prefer vizorul optic pentru că văd cadrul cu ochiul liber. Vizorul electronic te ajută că vezi fotografia exact așa cum va ieși ea, însă de multe ori vine cu o întârziere a imaginii și poate fi obositor. Asta se întâmplă pe camerele entry-level. Pe cele mai avansate vizorul electronic a ajuns la un alt nivel și poate fi considerat un real ajutor.
  • Obiectivul de kit: uitați-vă la obiectivul de kit să aibă sistem de stabilizare. Vă va fi foarte util și vă va salva atunci când lumina nu este de partea voastră. Puteți vedea dacă un obiectiv are sistem de stabilizare căutând următoarele simboluri: VR la Nikon și IS la Canon. D-SLR-urile Sony au sistem de stabilizare direct în body.
  • Sensibilitatea ISO: pe scurt, cu cât sensibilitatea ISO este mai mare, cu atât fotografiile vor ieși mai luminoase, dar zgomotul de imagine (granulația, acei puricei de pe televizoarele vechi) va fi mai evident. Un aparat foto cu plajă mai mare a sensibilității ISO (100-6.400, să zicem) vă poate ajuta să obțineți rezultate mai bune în lumină slabă.
  • Filmarea: filmează sau nu? Deja majoritatea D-SLR-urilor filmează full HD fără absolut nicio problemă.
  • Display-ul electronic: rabatabil sau fix? Display-ul rabatabil v-ar putea ajuta în multe situații, mai ales când n-aveți cea mai confortabilă poziție de fototografiat.
  • Sistemul de focalizare: câte puncte de focalizare are? 9 sau 11 puncte de focalizare vor fi suficiente, însă cu cât ele sunt mai multe, cu atât vă va fi mai ușor să alegeți unde să faceți clarul atunci când fotografiați. Mai ușor pentru că șansele ca subiectul să se afle pe unul dintre punctele de focalizare sunt mai mari.
  • Fotografiere în rafală: cât de rapid fotografiază? Un aparat care fotografiază cu mai multe cadre pe secundă te va ajuta să surprinzi un subiect în acțiune mult mai ușor. Majoritatea aparatelor fotografiază cu 3-4-5 cadre pe secundă, valori suficiente cât să-ți poți face treaba fără probleme.
  • Wireless: deja D-SLR-urile entry-level mai noi au sistem wireless în corporat. Cât de util e? Poate fi de multe ori util atunci când ești plecat și vrei să încarci imediat pe net fotografiile pe care le faci. Legi aparatul la smartphone, descarci fotografia dorită și apoi o încarci pe Facebook. Și gata, a venit like-ul. :-)

Lista poate continua, dar probabil că multe dintre detalii nu sunt atât de utile în momentul în care vrei să-ți iei acest D-SLR. Prețul va avea un factor important în alegerea modelului, însă e bine să apuci să treci prin o parte din specificațiile de mai sus ca să fii sigur că alegerea este una potrivită.

În continuare vă vom recomanda produse pe care le-am testat, în care avem încredere și pe care le considerăm utile mai ales pentru început.

Recomandări pe bugete

Kit D-SLR entry-level: 1.000 – 2.000 de lei

Nikon D3200

Nikon D3100 kit cu 18-55mm VR

1.299 de lei

Are senzor de 14.2 megapixeli, filmare full HD, sistem de focalizare în 11 puncte, sensibilitate ISO cuprinsă între 100 și 3.200 și display LCD de 3 inchi.

Verifică prețul la F64 eMag Yellowstore | Photosetup

Canon 1200DCanon 1200D kit cu 18-55mm IS

1.798 de lei

Are senzor 18.5 megapixeli, filmare full HD, sistem de focalizare în 9 puncte, fotografiere în rafală cu 3 cadre pe secundă, sensibilitate ISO cuprinsă între 100 și 6.400, display LCD de 3 inchi.

Verifică prețul la F64 eMag citește review-ul

Sony A58Sony A58 kit cu 18-55mm

1.899 de lei

Are senzor de 20.1 megapixeli, filmare full HD, sistem de focalizare în 15 puncte, fotografiere în rafală cu 8 cadre pe secundă, sensibilitate ISO până 16.000, display LCD de 2.7 inchi.

Verifică prețul la F64 eMag – citește review-ul

Canon 100DCanon 100D kit cu 18-55mm

1.999 de lei

Are senzor de 18 megapixeli, filmează full HD, fotografiază în rafală cu 4 cadre pe secundă, are sistem de focalizare în 9 puncte și ISO-ul ajunge până la 25.600. Este foarte compact.

Verifică prețul la F64 eMag

Din variantele acestea m-aș orienta către noul Canon 1200D sau Nikon-ul D3100. De asemenea Canon 100D poate fi o variantă pentru cei care vor un body foarte compact.

Kit D-SLR: 2.000 – 3.000 de lei

Nikon D5100Nikon D5100 kit cu 18-55mm IS

2.099 de lei

Are senzor de 16.2 megapixeli, filmează full HD, vine cu sistem de focalizare în 11 puncte, sensibilitatea ISO ajunge până la 6.400 și fotografiază în rafală cu 4 cadre pe secundă.

Verifică prețul la F64 eMag Yellowstore | Photosetup

Canon 650D kit cu 18-55mm ISCanon 650D kit

2.299 de lei

Are senzor de 18.5 megapixeli, filmare full HD, sistem de focalizare în 9 puncte, fotografiere în rafală cu 5 cadre pe secundă, sensibilitate ISO de până la 25.600, display LCD de 3 inchi.

Verifică prețul la F64 eMag | Photosetup

Nikon D3300Nikon D3300 kit cu 18-55mm VR

2.499 de lei

Are senzor de 24.2 megapixeli fără filtru low-pass (imagini mai clare), filmează full HD, are wireless, sistem de focalizare în 11 puncte, și ISO de până la 12.800.

Verifică prețul la F64 eMag Yellowstore

Recomand să mergeți pe unul dintre cele trei branduri propuse: Canon, Nikon sau Sony dacă vreți să mergeți pe acest sistem. Au gamele de obiective bine gândite, vin cu multe accesorii și avantaje, iar service-ul este de cele mai multe ori în regulă. Pentax, Olympus, Panasonic și alte brand-uri fac o treabă excelentă pe segmentul mirrorless, spre exemplu, dar acolo e o altă discuție.

De asemenea ți-ar putea fi util acest articol: Test comparativ între D-SLR-urile entry-level. Modelele sunt similare și vei regăsi avantajele și dezavantajele fiecărui brand propus.

Dacă ar fi să-mi iau acum un D-SLR aș alege de mai sus unul din următoarele modele: Canon 1200D sau Nikon D3300.

Cum îmi aleg următorul obiectiv după cel de kit

Următorul pas după ce te-ai obișnuit deja cu obiectivul de kit este să îți mai achiziționezi unul. Din momentul în care îți intră pasiunea în sânge dorința asta o să fie prezentă destul de des. Dorința de-ați lua încă un obiectiv. Și încă unul. Și tot așa. Dar aici n-o să vorbim despre toată continuare. O să vorbim strict de următorul obiectiv pe care să îl iei după obiectivul de kit.

Eu, spre exemplu, mi-am luat un teleobiectiv. Îmi doream „zoom”. A fost o alegere ok, dar apoi mi-am dat seama că poate mi-ar fi plăcut un obiectiv mai luminos și abia apoi un tele. Așa a fost să fie atunci. Iată acum câteva argumente și recomandări pentru alegerea unui obiectiv.

Specificațiile obiectivelor foto

  • Distanța focală: se măsoară în milimetri și reprezintă, în mod ideal, distanța de la centrul optic al obiectivului la planul senzorului. Ce ne interesează pe noi e că distanța asta focală este, de fapt, zoom-ul cu care eram obișnuiți pe aparatele foto compacte. Cu cât distanța focală este mai mare, cu atât apropie mai mult obiectivul. De exemplu, la 55mm, subiectul o să fie redat mai mare decât la 18mm. Cum aflăm ce zoom are obiectivul nostru? Simplu, împărțim distanța focală mare la cea mică. 55 împărțit la 18 = aproximativ 3. Rezultă un zoom de 3x.
  • Diafragma: diafragma e asemănătoare irisului și stabilește câtă lumină ajunge pe senzor. O diafragmă mai deschisă (f/3.5), te va ajuta să obții imagini mai luminoase (mai ușor) și cu o profunzime mai mică de câmp (vei obține acel fundal neclar, în ceață, denumit bokeh). E util să fotografiezi cu diafragma deschisă când n-ai lumină suficientă sau la portrete ori close-up-uri, de exemplu. O diafragmă mai închisă (f/9), nu va permite luminii să intre pe senzor, dar îți va da o profunzime mare de câmp (o zonă mai mare din cadru va fi clară). Este recomandat să fotografiezi cu diafragma închisă atunci când surprinzi un peisaj, de exemplu, sau fotografiezi cu soarele în cadru.
  • Sistemul de stabiliare: IS sau VR, sistemul de stabilizare te ajută, evident, să obții imagini mai clare în lumină slabă, atunci când vei fi nevoit să fotografiezi cu un timp mai lung de expunere.
  • Diametrul: se măsoară tot în milimetri și reprezintă diametrul capătului frontal al obiectivului. Știind valoarea lui îți poți alege filtrul potrivit pentru obiectivul tău.

Acestea ar fi câteva caracteristici principale. Acum, din punctul meu de vedere, în continuarea lui 18-55 sunt utile două prime obiective: unul prime (fix, luminos) și unul tele (cu ajutorul căruia să poți fotografia de la distanță).

ATENȚIE! Dacă ai un D-SLR Nikon entry-level e important să cauți obiective cu simbolul AF-S. Ele au motor intern de focalizare și vor focaliza automat pe aparatul tău. Cele AF-D nu au și va trebui să focalizezi manual.

Recomandări de obiective care să-l completeze pe cel de kit

Obiective prime, fixe, luminoase

Canon 50mm f/1.8Canon 50mm f/1.8

449 de lei

Distanță focală de 50mm, deschiderea diafragmei de f/1.8, diametrul de 52mm (diferă față de obiectivul de kit care are diametrul de 58mm), excelent raport preț/calitate.

Verifică prețul la F64 eMag

Sony 50mm f/1.8Sony 50mm f/1.8

749 de lei

Distanță focală de 50mm, deschiderea diafragmei de f/1.8, diametrul de 49mm (diferă față de obiectivul de kit care are diametrul de 55mm).

Verifică prețul la F64

Nikon 50mm f/1.8 AF-S GNikon 50mm f/1.8 AF-S

998 de lei

Distanță focală de 50mm, deschiderea diafragmei de f/1.8 (te ajută să separi bine subiectul de fundal), diametrul este de 58mm – nu se vor potrivi aceleași filtre pe care le pui și pe 18-55mm.

Verifică prețul la F64 eMag Yellowstore | Photosetup

Alte obiective prime care ar putea fi utile și vin cu un raport preț/calitate foarte bun: Canon 85mm f/1.8 (F64) sau Nikon 85mm f/1.8 (F64, Yellowstore, Photosetup).

Astfel de fotografii poți obține cu obiectivele recomandate mai sus. 

Teleobiective

Nikon 55-200mmNikon 55-200mm f/4-5.6 VR

799 de lei

Distanță focală de 55-200mm, pornind de la 18 cu primul obiectiv ai un zoom de până la 11x, deschiderea diafragmei de f/4-5.6, sistem de stabilizare a imaginii. Diametrul este de 52mm, ca cel al obiectivului de kit.

Verifică prețul la F64 eMag Yellowstore | Photosetup

Sony 55-200mm f/4-5.6Sony 55-250mm f/4-5.6

1.198 de lei

Distanță focală de 55-200mm, zoom de 11x pornind de la obiectivul de kit, deschiderea diafragmei de f/4.5.6. Diametrul filtrului e de 55mm, ca cel al obiectivului de kit.

Verifică prețul la F64

Canon 55-250mm f/4-5.6 ISCanon 55-250mm f/4-5.6 IS

1.398 de lei

Distanță focală de 55-250mm, alături de obiectivul de kit ai un zoom optic de aproape 14x, deschiderea diafragmei e de f/4-5.6 și are sistem de stabilizare a imaginii. Focalizează excelent automat în timpul filmării. Diametrul de 58mm ca la obiectivul de kit.

Verifică prețul la F64

Alte variante care merită luate în calcul sunt Nikon 55-30mm f/4.5-5.6 VR la 1.799 de lei (F64, eMag, Yellowstore, Photosetupsau Canon 70-300mm f/4-5.6 IS STM la 2.198 de lei (F64).

Astfel de fotografii poți obține cu obiectivele recomandate mai sus. 

Nu este de omis nici gama obiectivelor all-around. Dacă nu vreți să schimbați obiectivele des și vreți unul care să vă ajute să fotografiați cadre largi, dar și subiecte de la distanță, obiectivele all-around pot fi o soluție bună. Iată câteva recomandări.

Obiective all-around

Canon 18-135mmCanon 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM

1.798 de lei

Obiectivul pornește de la 18 și ajunge la 135mm, are un zoom optic de aproximativ 8x, are sistem de stabilizare încorporat și motor de focalizare în trepte care devine extrem de util în timpul filmării.

Verifică prețul la F64

Nikon 18-140mmNikon 18-140mm f/3.5-5.6 VR

2.199 de lei

Obiectivul vă oferă un zoom optic de 8x, vine cu sistem de stabilizare a imaginii și vă ajută să fotografiați atât peisaje și portrete, cât și subiecte aflate la mare distanță.

Verifică prețul la F64 eMag Yellowstore | Photosetup

Sigma 18-200mmSigma 18-200mm f/3.5-6.3 OS

1.545 de lei

Obiectivul are un zoom optic de aproape 11x, vine cu sistem de stabilizare încorporat și reprezintă o variantă mai accesibilă, dar de-o bună calitate, a obiectivelor all-around menționate mai sus.

Verifică prețul pentru Nikon sau Canon la Photosetup

O variantă ar mai putea fi și Sigma 18-250mm care are un zoom de 14x. Îl găsiți la Photosetup la 1.600 de lei pentru Nikon și Canon.

Care sunt accesoriile de care am nevoie după ce-mi cumpăr primul D-SLR

Lista accesoriilor utile nu se va încheia niciodată. Întotdeauna vei găsi ceva și mai important sau și mai necesar. În continuare o să povestim despre câteva dintre cele mai utile accesorii: cardul de memorie, filtrele, geanta/rucsacul foto și trepiedul. Și să nu uităm de kit-ul de curățare care este și el extrem de util.

Cardurile de memorie

Treaba-i simplă cu ele. Cu cât au viteză mai mare, cu atât copiezi mai rapid fotografiile de pe ele pe calculator și cu atât sunt ele scrie mai repede pe card de pe aparatul de fotografiat. Vei evita lag-ul, întârzierile și nu vei suprasolicita buffer-ul aparatului.

În ceea ce privește spațiul recomand cardurile cu capacități de maxim 32GB. În cazul în care pierzi cardul sau se strică vei pierde o cantitate mai mică de poze dacă utilizezi carduri de 8GB, decât de 64GB. Desigur, dezavantajul e că vei avea mai multe carduri de cărat după tine. Iar șansele ca un card să se strice sunt mici, dar totuși nu inexistente. Motiv pentru care e important să achiziționezi un card de memorie de calitate. Iată o recomandare.

Sandisk SDHC Extreme 32GB UHS-I - card de memorie 45MB/sSanDisk 32GB, 45MB/s

150 de lei

Card util atât pentru filmare, cât și pentru fotografiere în rafală. Spațiul este suficient mare încât să-ți încapă câteva mii de JPEG-uri sau vreo oră-două de secvențe full HD.

Verifică prețul la F64

Viteza de 45MB/s este suficientă cât să facă față oricărui D-SLR pe care vi l-ați lua. Dacă urmăriți acest parametru orice card v-ar putea fi util. Mai multe carduri de memorie găsiți aici: F64, eMag, Yellowstore, Photosetup.

Filtrele fotoPolarizare și close-up

Aceste trei tipuri de filtre vă pot fi foarte utile. Cel de polarizare vă scapă de reflexiile nedorite și vă poate ajuta mult atunci când fotografiați peisaje (veți vedea mai jos diferențele), iar cel close-up vă ajută să fotografiați subiectele mai de aproape decât ați face-o în mod normal fără el.

Filtrele de polarizare

Așa cum ziceam, sunt extrem de utili atunci când vrei să fotografiezi un peisaj (diferența cea mai mare se va vedea la cer) sau când fotografiezi prin geam și vrei să scapi de anumite reflexii. Sau să le amplifici într-un mod creativ. Iată câteva recomandări de filtre de polarizare. Diametrele sugerate sunt în funcție de obiectivele recomandate mai sus.

E important să vă uitați și la grosimea ramei filtrului. Cu cât e mai subțire rama, cu atât scad șansele apariției vignetării în imagini.

Filtru Hoya polarizare circulară

Hoya slim polarizare circulară: 52, 55, 58mm 

preț de aproximativ 100 de lei (variază din cauza diametrului)

Verifică prețul pentru 52mm, 55mm sau 58mmVezi alte filtre de polarizare similare la F64.

Priviți diferența între o fotografie făcută fără filtru de polarizare și una făcută cu filtru de polarizare. 

Filtrele close-up

Recomand cu mare căldură filtrele close-up B+W +5. Un articol mai aprofundat găsiți aici: fotografiere cu filtru close-up. Le-am testat pe cele produse de B+W, sunt singurele +5 de pe piață și au o calitate excelentă. Prețul nu este unul ridicat, ci mai degrabă potrivit calității oferite.

big_0f88-b-w-close-up--5-filtru-52mmB+W close-up +5: 52, 55, 58mm

128 de lei

Verifică prețul pentru 52mm, 55mm sau 58mm. Vezi alte filtre close-up similare la Photosetup.

Iată o fotografie făcută cu filtrul close-up.

Filtru close-up B+W +5

Trepiedele: recomandări de până în 500 de lei

Când vine vorba de trepiede vă recomand să fiți foarte atenți. Gândiți-vă că puneți sume mari de bani să stea pe ele. Și vreți ca banii ăia să fie în siguranță. Am pățit-o de 2 ori cu trepiede de proastă calitate și era să rămân fără aparatul foto. Sau să rămân cu el stricat.

De aceea atunci când vine vorba de trepeide le recomand cu încredere pe cele de la Manfrotto. Iată două alternative care să coste sub 500 de lei.

Manfrotto PixiManfrotto Pixi

90 de lei

Ține lejer un compact, mirrorless sau D-SLR cu obiectivul de kit sau celelalte obiective recomandate aici. Este disponibil în trei culori: alb, roșu și negru și e mic. Îl iei cu tine peste tot fără ca măcar să îl simți.

Verifică prețul la F64 | Photosetup

Manfrotto Compact ActionManfrotto Compact Action

300 de lei

Ține deja fără probleme toată aparatura de care-am discutat aici. Este și el disponibil în trei culori: alb, roșu și negru. E ușor, compact și la îndemână de folosit.

Verifică prețul la F64 eMag | Photosetup

Manfrotto Compact AdvancedManfrotto Compact Advanced

429 de lei

Avantajul lui față de celelalte este că poate fi reglat mult mai precis datorită manșoanelor pe care le puteți vedea în imagine.

Verifică prețul la F64 eMag | Photosetup

Eu îl am pe Pixi întotdeauna cu mine. Am pus pe el și un D-SLR full-frame cu 24-70mm, ansamblu de 3 kilograme. N-am avut probleme cu el. Merită luat și purtat într-unul din buzunarele gecii sau genții.

Kit-ul de curățare a aparaturii foto

De când mi-am luat aparatul folosesc un singur tip de curățare a aparaturii. Este vorba de cel de la Giottos pe care-l vedeți mai jos. Își face treaba de minune. Iar soluția cu care vine te ține câteva luni bune.

Giottos CL1002 - kit de curatare

Giottos CL1002

64 de lei

Conține o microfibră, perie retractabilă, pompă de suflat praful, soluție de curățat și bețișoare de bumbac pentru curățat locurile mai greu accesibile.

Verifică prețul la F64

Genți și rucsacuri foto

Am ajuns la ultima parte a ghidului. Acum că ne-am luat ce-am avut trebuie avem nevoie și de-o geantă sau de un rucsac foto. E important ca geanta sau rucsacul să aibă o suprafață prin care să nu treacă apa și să fie rezistente la șocuri. Să fie solide ca să-ți dea încredere. Recomandările noastre ar fi următoarele:

Genți foto:

  • Manfrotto Amica 50BB: geantă foto antișoc, încap un D-SLR + obiectiv + bliț + filtre/kit de curățare. Costă 149 de lei la Photosetup.
  • Tamrac 4245: încap un D-SLR + obiectiv + bliț extern + filtre/kit de curățare. Costă 149 de lei la F64.
  • Lowepro Nowa 160AW: încap un D-SLR + 2 obiective + bliț extern + accesorii. Costă 199 de lei la Yellowstore.
  • Crumpler Muffin. încap un D-SLR + 2 obiectiv + bliț extern + accesorii. Costă 349 de lei la F64.

Vezi mai multe genți foto la F64eMagYellowstorePhotosetup.

Rucsacuri foto:

După 5 ani de utilizare intensă a unui model de rucsac de la Kata recomand cu încredere modelele lor. Preferatele mele de acum ar fi acestea:

  • Manfrotto Agile VII BG: încap un D-SLR + 2 obiective + bliț + accesorii + trepied. Costă 349 de lei la Photosetup.
  • Manfrotto Active Backpack: încapa celeași lucruri, mai puțin trepiedul. Costă 417 lei la Photosetup.

Vezi mai multe rucsacuri foto la F64eMagYellowstorePhotosetup.

Aceștia ar fi o parte din pașii pot fi făcuți atunci când ne luăm primul D-SLR. Dar și după. Dacă aveți întrebări sau sugestii vă rugăm să le lăsați în comentarii. Venim rapid cu răspunsuri și recomandări. Și dacă găsiți articolul util îl puteți recomanda și altor prieteni care se află pe punctul de-ași lua primul D-SLR.

Pasiune-n fotografie și lumină bună să aveți! :-)