Ghid: Idei de cadouri pentru pasionații de fotografie

dragosasaftei 3 years ago

Nu mai e mult și vin seriile de promoții foto de Black Friday. Nu mai e mult și vin sărbătorile. Apoi zile de naștere. Apoi alte sărbători. Și tot așa. Lista momentelor pe care le poți găsi ca să faci un cadou cuiva este infinită și n-ai nevoie de un anumit pretext pentru acest lucru. Motiv pentru care ne-am gândit că ar putea fi util un articol cu recomandări de cadouri pe care i le poți lua unui pasionat de fotografie. Le-am structurat pe bugete și le puteți găsi pe toate mai jos.

[box_success]Dacă îți sunt utile informațiile poți susține blogul cumpărând produsul dorit direct din link-urile din articol. Vom primi un comision între 1 și 2% din valoarea comenzii. Îți mulțumim! [/box_success]

Înainte să vezi ideile s-ar putea să-ți fie util acest articol: Ghid – Cum să îți alegi un D-SLR și care sunt accesoriile de care ai nevoie.

Idei de cadouri pentru pasionații de fotografie

  • Sub 100 de lei;
  • 100-500 de lei;
  • peste 500 de lei.

Acestea sunt sumele pe care le alocăm pentru cadouri în general, fie că îl oferim doar din partea noastră, fie că punem bani la comun cu ceilalți prieteni și luăm ceva mai scump, așa cum se întâmplă la multe aniversări, spre exemplu.

Idei de cadouri sub 100 de lei

Cu un buget de până în 100 de lei poți achiziționa accesorii precum kit-uri de curățare, minitrepiede, filtre sau carduri de memorie. Lista poate continua și pot fi găsite suficiente idei de produse utile în acest buget pentru pasionații de fotografie.

Carduri de memorieCarduri de memorie

Card SD Sandisk 16GB – 45MB/s (suficientă pt. majoritatea D-SLR-urilor entry-level)  79 de lei

Card SD Sandisk 8GB – 80MB/s (viteză mai mare, cardul va fi util pt. toate D-SLR-urile) – 94 de lei

Card microSD Sandisk 16GB – 45MB/s (card util pt. smartphone-uri sau GoPro-uri) – 81 de lei

Vezi mai multe carduri de memorie la F64eMag, Photosetup sau Yellowstore.

Kit de curățare GiottosKit de curățare

Giottos CL1202 – 64 de lei

Kit-ul are o microfibră, pompă de suflat aerul, bețișoare din bumbac și soluție pentru curățat suprafețele optice. E ușor de luat oriunde și extrem de util. Pentru orice posesor de aparat de fotografiat, indiferent că e un compact, mirrorless sau D-SLR. Sau cameră video de acțiune.

Vezi mai multe accesorii de curățat la F64 sau Photosetup.

Manfrotto PixiMinitrepiedul Manfrotto Pixi

90 de lei – Verifică prețul la F64 sau Photosetup (se găsește în trei culori: alb, roșu, negru)

Nu cred c-am să mă opresc din recomandat minitrepiedul ăsta. E tare, tare util! Poate să țină de la aparate foto compacte la D-SLR-uri. E util și pentru cei care au GoPro-uri sau husă cu montură de trepied pentru smartphone-uri. E mic, încape oriunde și util în multe situații. Mai ales când călătorești cu avionul și mai vrei să faci economie de spațiu.

Telecomandă declanșare D-SLRTelecomandă pt. declanșarea de la distanță

70-100 de lei – Verifică prețul la F64 pentru NikonCanon sau Sony

Telecomanda poate fi utilă pentru cei care au un D-SLR și vor să-și facă autoportrete de la distanță, ori să declanșeze cu timp lung de expunere fără să miște aparatul foto. Totodată cu o telecomandă poți fotografia pe modul bulb. Adică alege timpi de expunere chiar și de ore.

Vezi mai multe modele de telecomenzi la F64.

Montură trepied smartphoneJoby – Montură de trepied pentru smartphone-uri

59 de lei – Verifică prețul la F64

Cu ajutorul acestui accesoriu poți monta un smarrtphone pe un trepied sau monopied și fotografia cu timp lung de expunere sau face selfie-uri. E mic și poate fi util în tot felul de situații. Și dacă vrei să faci un timelapse sau să filmezi cu telefonul din punct fix.

Mâner telescopic pentru selfie-uriMâner telescopic pentru selfie-uri

110 lei – Verifică prețul la F64

Mulțumim pentru sugestie, Ramonă! Acest monopied poate fi extrem de util pentru cei care vor să folosească un aparat foto compact sau un smartphone (cu accesoriul de mai sus) ca să-și facă selfie-uri. Și suntem convinși că sunt mulți pasionați de selfie-uri. We all have our guilty pleasures!

Mânuși fotoMânuși foto

90 de lei – Verifică prețul la F64

Utile pentru sezonul rece. Avantajul lor față de mânușile obinuite e că au cauciuc în zona suprafețelor de contact cu aparatul foto, facilitând controlul acestuia. Cu o mânușă din bumbac sau material clasic nu poți învârti de rotița de expunere/diafragmă, de exemplu.

Cană sub forma unui obiectivCană sub forma unui obiectiv

până în 100 de lei – Vezi modelele disponibile la F64

Ai dat lovitura cu un cadou de ăsta. Serios de nu. Crede-mă că orice pasionat de fotografie îți va mulțumi pentru el. Dar ca să te amuzi arată-i întâi în mâinile tale cana, iar apoi fă-te că o scapi. Să vezi ce reacție o să aibă crezând că-i un obiectiv. Priceless!

Cărți de fotografieCărți de fotografie

10 – 80 de lei – Vezi cărțile din oferta F64

Țin minte când profesoara de română din gimnaziu ne-a spus un vers din Paraziții: „ca să nu fie câinile tău mai deștept ca tine citește o carte!”. Cărțile de fotografie pot fi extrem de utile indiferent dacă vorbim de pasionați sau de fotografi profesioniști. Întotdeauna te-ajută să afli despre o perspectivă nouă. Să vezi fotografiile și abordările altora.

Idei de cadouri între 100 și 500 de lei

B+W filtru Close-up +5 filtruFiltre close-up, ND sau de polarizare

Vezi oferta de filtre la F64PhotosetupeMag sau Yellowstore

Un filtru bun costă începând cu 100 de lei. Filtrul close-up îl va ajuta pe cel căruia îi faci cadoul să fotografieze mai ușor flori, fluturi, tot felul de subiecte mici. Filtrul ND îl va ajuta să obțină o expunere mai lungă și-o să poată fotografia mișcarea norilor pe timp de zi. Filtrul de polarizare (pe ăsta l-aș lua prima oară) elimină din reflexii și e foarte util pentru peisaje. Scoate în evidență cerul și norii într-un mare fel!

ATENȚIE! Ca să poți lua un filtru trebuie să știi diametrul obiectivului pe care va fi pus. Dacă are obiectivul de kit – 18-55mm, atunci va avea următoarele diametre: Nikon – 52mm, Canon – 58mm, Sony – 55m.

Seagate-Slim-Portable-500GB-HDD-extern-2-5---cu-USB-3-0-argintiu-36992Hard-disk extern – Vezi oferta de HDD-uri externe la F64 și eMag

Pentru pasionații de fotografie spațiul este de multe ori o problemă. HDD-urile se umple rapid și e nevoie de spațiu suplimentar, iar unul extern ar putea fi o soluție foarte bună. Le recomandăm pe cele produse de Seagate din seria Slim. Sunt compacte, rezistente și foarte rapide.

Adobe Creative CloudLicență pentru Adobe Photoshop și Lightroom – 12 euro/lună

Vezi pachetele Creative Cloud pe site-ul Adobe

Și tare mult se va bucura! Pe cuvânt! Recent Adobe a introdus pachetele Creative Cloud care permit achiziționarea unor licențe pe o perioadă limitată de timp. Spre exemplu, poți lua cuiva o licență de Photoshop și Lightroom cu prețul de 12 euro pe lună sau 140 de euro pentru un an întreg. Mult mai ieftin decât dacă ai cumpăra licența în afara programului Creative Cloud.

Accesorii foto pentru iPhoneAccesorii pentru iPhone – Manfrotto Klyp

De la 120 de lei – Vezi oferta de accesorii la Photosetup

Cu un kit de felul acesta îl poți ajuta pe om să-și pună telefonul pe un trepied și să fotografieze cu expunere lungă sau să facă timelapse, ori să-și atașeze o lampă care să-l ajute pentru fotografii și secvențe. Manfrotto Klyp poate fi folosit și drept o carcasă solidă și rezistentă pentru iPhone 4/4S – 5/5S/5C.

Muvit-kit-lentile-4-in-1-universal-35802Set de obiective pentru smartphone

190 de lei – Vezi oferta de obiective pentru telefonul mobil la F64

Kit-ul de care vă povestesc vine cu 4 obiective: fisheye, macro, wide și unul cu sistem de polarizare circulară inlcus. Dacă persoana căreia îi faceți cadoul este pasionată de abordări creative cu siguranță va aprecia acest kit.

Rucsac foto ManfrottoGeantă sau ruscac foto

Vezi oferta de genți și rucsacuri foto la F64PhotosetupeMag sau Yellowstore

E important ca atunci când alegi o geantă să știi cam cât echipament are persoana respectivă. Găsești în descrierea fiecărui produs câtă aparatură încape și te poți ghida ușor apoi. Personal recomand brandurile Kata, Manfrotto, Think Tank și Lowepro. În ordinea asta. Iată câteva propuneri:

  • Manfrotto Amica 50BB – geantă foto cu protecție antișoc, încap un D-SLR + obiectiv, bliț și accesorii. Costă 149 de lei la Photosetup.
  • Lowepro Nowa 160AW – o geantă foto mai mare, încap un D-SLR + 2 obiective, bliț și accesorii. Costă 199 de lei la Yellowstore.
  • Manfrotto Agile VII BG – rucsac foto, încap un D-SLR + 2 obiectiv, bliț, accesorii și trepied. Costă 349 de lei la Photosetup.
  • Manfrotto Active Backpack II – rucsac foto, încap un D-SLR + 2 obiective, bliț, accesorii, trepied și laptop de până la 17 inchi. Costă 489 de lei la F64 sau Photosetup.

Trepied foto

Vezi oferta de trepiede foto la F64PhotosetupeMag sau Yellowstore

Dacă vreți să faceți cadou cuiva un trepied e bine să știți că omul își va pune toată încrederea pe acel trei picioare. Va pune aparatură mai mult sau mai puțin scumpă pe trepied și se va aștepta ca ea să fie în siguranță. De asta-i tare important să fii atent să alegi un trepied care-ți inspiră lucrul ăsta, chiar dacă investești mai mult la început. Nu-l schimbi în fiecare an. Brand-ul meu preferat de trepiede este Manfrotto. Iată și câteva recomandări:

Manfrotto Compact ActionManfrotto Compact Action

300 de lei

Ține deja fără probleme toată aparatura de care-am discutat aici. Este și el disponibil în trei culori: alb, roșu și negru. E ușor, compact și la îndemână de folosit.

Verifică prețul la F64 eMag | Photosetup

Manfrotto Compact AdvancedManfrotto Compact Advanced

429 de lei

Avantajul lui față de celelalte este că poate fi reglat mult mai precis datorită manșoanelor pe care le puteți vedea în imagine.

Verifică prețul la F64 eMag | Photosetup

Imprimanta foto - Canon Selphy CP910Imprimantă foto Canon Selphy

398 de lei la F64

Zău că-i cea mai simpatică imprimantă de pe piață. E mică, o iei oriunde ușor cu tine, schimbi cartușul fără să te murdărești, poți tipări fotografii de 10x15mm la o calitate foarte bună. Am testat-o acum ceva timp și ne-a plăcut: Review Canon Selphy.

Accesorii pentru GoProAccesorii pentru camerele video GoPro

Accesoriile pentru GoPro încep de la 100 de lei. Le puteți găsi la F64 sau la eMag.

Puteți să cumpărați cadou o ventuză care să-l ajute pe om să monteze camera la bordul mașinii sau pe orice suprafață solidă lucioasă. Sau o montură de trepied ca să poată pune GoPro-ul pe un trepied. Sau un monopied cu ajutorul căruia să-și poată face selfie-uri.

Cub de difuzieCub de difuzie pentru fotografie de produs ori de subiecte liniștite

Costă în jurul a 2-300 de lei. O variantă poate fi aceasta, cu latura de 60 de centimetri.

I-am făcut mai de mult unui amic cadou un astfel de cub și s-a bucurat mult. Se pot fotografia în el produse, flori și alte subiecte „liniștite”. Dacă știți și că are deja un bliț extern pe care să-l poată folosi pentru iluminare atunci e-o variantă potrivită mai mult ca sigur.

Acumulator aparat fotoAcumulator pentru camera foto

Costă începând cu 100 de lei. Iată oferta de acumulatori de la F64, eMag, Yellowstore și Photosetup.

Recomand să achiziționați un acumulator original, produs de brand-ul aparatului foto pe care-l deține persoana căreia îi faceți cadoul. Există șanse mai mari ca acumulatorul să reziste fără probleme în timp și să aibă o eficiență mai mare. Tot ce trebuie să știți este numele aparatului de fotografiat pe care-l are sărbătoritul.

Idei de cadouri peste 500 de lei

Aici intră deja obiectivele, trepiedele/gențile foto mai scumpe, mai încăpătoare, GoPro-urile și cam tot ce ține de aparatura foto. Dat fiind că facem un cadou și că nu cumpărăm to echipamentul, iată câteva recomandări de luat în calcul.

Cursuri fotoCursuri și workshop-uri foto

De la 200 de lei la F64

Cu siguranță vei face fericit un pasionat de fotografie aflat la început de drum dacă-i vei oferi cadou un curs ori un workshop foto. Îl vor ajuta cele învățate acolo și va pleca mai câștigat, iar apoi îi va fi mult mai ușor pe parcurs. Sunt tot felul de cursuri, unele de o zi sau două, altele de săptămâni. Le găsești pe toate la F64.

GoPro HeroNoul GoPro Hero

599 de lei la F64 sau eMag

Clar cel mai bun cadou, din punctul meu de vedere, pentru oricine! Camera se comportă excelent, vine cu un raport preț/calitate imbatabil în momentul de față și își găsește utilitatea în multe situații: cameră foto/video de vacanță, cameră de bord, aparat foto pt. timelapse-uri și fotografie extremă.

Citește review-ul nostru – GoPro Hero

Obiectivul de 50mm f/1.8 pentru portrete

Canon 50mm f/1.8Canon 50mm f/1.8

449 de lei

Distanță focală de 50mm, deschiderea diafragmei de f/1.8, diametrul de 52mm (diferă față de obiectivul de kit care are diametrul de 58mm), excelent raport preț/calitate.

Verifică prețul la F64 eMag

Sony 50mm f/1.8Sony 50mm f/1.8

749 de lei

Distanță focală de 50mm, deschiderea diafragmei de f/1.8, diametrul de 49mm (diferă față de obiectivul de kit care are diametrul de 55mm).

Verifică prețul la F64

Nikon 50mm f/1.8 AF-S GNikon 50mm f/1.8 AF-S

998 de lei

Distanță focală de 50mm, deschiderea diafragmei de f/1.8 (te ajută să separi bine subiectul de fundal), diametrul este de 52mm – se vor potrivi aceleași filtre pe care le pui și pe 18-55mm.

Verifică prețul la F64 eMag Yellowstore | Photosetup

Bliț externBliț extern

Poate costa între 500 și 1.000 de lei – Oferta de blițuri la F64, eMag, Yellowstore sau Photosetup.

Un bliț extern poate fi folosit pentru obținerea unor fotografii mai bune în lumină slabă, dar și pentru fotografierea prin tehnica strobist – plasarea blițului într-o anumită poziție față de subiect și declanșarea lui de la distanță.

Cam acestea ar fi principalele noastre recomandări de cadouri pentru fotografi, pentru pasionații de fotografie. Dacă aveți alte sugestii le așteptăm cu drag. Articolul îl vom completa și pe măsură ce ne mai vin alte idei.

S-aveți spor să-i faceți bucuroși pe cei cărora le veți oferi cadourile! 🙂

You Might also Like

10 Comments

  1. Ramona 19 November 2014

    As mai adauga in lista de cadouri sub 100 de lei, monopod selfie…e la moda acum 🙂

    Reply
    1. Dragoș Asaftei 19 November 2014

      Mulțumim pentru sugestie, Ramona! Am mai adăugat și un accesoriu care să te ajute să pui telefonul pe monopiedul acela. 😀

  2. irina 15 July 2015

    Idei foarte inspirate de care o sa tin cont .

    Reply
  3. Cadouri foto 21 January 2016

    Nu as refuza nimic din lista :)), dar mi-ar mai placea un abonament la un site cu template-uri de albume foto, chiar si o luna de test sa vad cat si cum m-ar ajuta. Si un aparat cu o culoare draguta :D, rosu de exemplu, chiar daca un model vechi, ca Panasonic Lumix DMC-G1 (tot arata studiile ca e aparatul care face cele mai atragatoare fotografii http://studio-foto.elailiesi.ro/p/fotografiile-care.html).