Adăugat pe 25 iulie 2013 de Dragoș Asaftei in Sfaturi utile

Învățăm printr-o fotografie – Timpul lung de expunere (1/2)

Învățăm printr-o fotografie - Timp lung de expunere
Învățăm printr-o fotografie - Timp lung de expunere

De multe ori ne întâlnim cu fel și fel de scene pe care le fotografiem, dar care par seci prin prisma faptului că au mai fost fotografiate sute de ori în aceleași ipostaze, iar toate rezultatele sunt destul de asemănătoare, iar fotografia este despre identitatea fotografului și amprenta sa directă asupra rezultatului. Ei, pentru a evita astfel de situații există mai multe soluții.

Una dintre ele ar fi alegerea unui timp mai lung de expunere. Și aici ne vom referi strict la situația în care fotografiem ape, râuri sau cascade și vrem să obținem ceva mai mult decât clasica fotografie înghețată în care timpul pare că stă în loc. De aici și 1/2 din titlu. Va urma curând o parte a doua în care vom prezenta alte situații în care timpul lung de expunere poate face miracole.

Cum am obținut fotografia de mai jos? Simplu. Am pus aparatul pe trepied, am închis diafragma la valoarea minimă (f/22), am micșorat sensibilitatea ISO (50) și am ales un timp de expunere cât mai lung, dar fiind atent totodată să nu ard fotografia. Rezultatul îl puteți vedea în continuare. Iar dacă nu aveți trepiedul la îndemână puteți improviza punând aparatul pe o stâncă, pe sol sau în alte locuri fixe și stabile. Dar aveți grijă totuși. Nu uitați că trepiedul este extrem de important de foarte multe ori. :-)

Învățăm printr-o fotografie - Timp lung de expunere