Adăugat pe 9 noiembrie 2012 de Dragoș Asaftei in Sfaturi utile

Învățăm printr-o fotografie – Trepiedul

Învățăm printr-o fotografie - Trepiedul
Învățăm printr-o fotografie - Trepiedul

De multe ori în viață un singur lucru ne poate ajuta să ne dăm seama de ceva anume. Ne deschide ochii, cu alte cuvinte. Ei bine, asta se întâmplă și în fotografie. Seria aceasta de articole e menită să explice, într-un mod cât mai ușor de înțeles, utilitatea unor lucruri și modul în care acestea funcționează, exemplificând pe baza unei singure fotografii.

Buuun. Fotografia de mai sus e realizată undeva în Munții Apuseni, în satul Plopi, la o altitudine nici mai mare, nici mai mică de 1111m. Da, ați citit bine. O mie o sută unșpe. Sau unsprezece, ca să fim mai academici. :-D E clar că e un peisaj de noapte în care luna domină într-un mod splendid orizontul.

Până acum ceva timp aș fi zis că, folosindu-mă de tehnologie și de valorile mari ale sensibilității ISO la care pot ajunge D-SLR-urile de acum, nu am nevoie neapărată de trepied. Că oricum ar ieși la fel și din mână, cu zgomot mai mare, dar ar ieși. Nimic mai fals! Și așa, ca să obțin rezultatul acesta folosindu-mă doar de cele 30 de secunde de expunere, am fost nevoit să fotografiez cu ISO 1000. Închipuiți-vă cum ar fi fost din mână. Și nu mai zic de zgomotul pe care îl aveau fotografiile.

Ei bine, mă întrebam cum m-aș fi simțit să nu am trepiedul la mine într-o astfel de situație. Nu-i așa că aș fi murit de ciudă? De aceea e bine ca, atunci când mergi la fotografiat într-o astfel de zonă, să ai la tine accesoriile standard. Nu e nevoie de un trepied extraordinar de scump. Ai nevoie de un trepied accesibil, de calitate, care să te ajute să realizezi această fotografie. Vă invit să citiți aici, între timp, un ghid de alegere al trepiedelor. S-ar putea să vă fie util! Și mitul că un trepied de calitate mare e scump să știți că nu e adevărat. Orice ar fi, mergeți pe calitate. Veți vedea, la un moment dat, de ce a meritat să faceți asta!

Dacă ar fi după mine, atunci când pleci într-o excursie, spre exemplu, ar fi indicat să ai la tine cam așa: aparatul pe care îl ai alături de obiective (dacă e D-SLR), o husă de ploaie, un filtru de polarizare și un trepied. Așa ești salvat în mai toate situațiile. Nu se știe niciodată de ce oportunitate dați. Și s-ar putea să vă pară rău. :-)