Adăugat pe 28 martie 2015 de Dragoș Asaftei in Știri
 
 

Lee Filters – Sistem de filtre pentru obiectivele ultra-wide

system-sw-150-02
system-sw-150-02

O mare parte din obiectivele ultra-wide rectiliniare au elementul frontal (lentila din față) convac și proeminent, motiv pentru care nu pot fi utilizate cu sistemele uzuale de filtre. Nu poți pune nici un filtru pe filet, nici unul pe sistem Cokin. Poate fi un dezavantaj pentru fotografii de peisaj, de exemplu, cărora le-ar fi fost util un filtru ND ori unul de polarizare.

Dar am putea începe să vorbim la trecut, pentru că cei de la Lee Filters au lansat de curând o nouă versiune a sistemului de filtre care permite utilizarea acestora și pe obiective grandangulare de care vă povesteam: Samyang 14mm f/2.8, Tokina 16-28mm f/2.8 și Sigma 12-24mm f/4.5-5.6. Probabil că sistemul va fi compatibil și cu alte obiective, precum noul Tamron 15-30mm f/2.8 pe care l-am testat în urmă cu câteva zile, însă acest lucru nu e confirmat deocamdată și de producător.

Inițial toată treaba a fost gândită pentru Nikon 14-24mm f/2.8, însă update-ul inlcude, așa cum ziceam, alte trei obiective.

Care sunt noutățile aduse de noua versiune LEE SW150 Mark II?

  • Montura sistemului pe trei noi obiective și, posibil, pe altele similare;
  • Filtrul este adus și mai aproape de obiectiv, scăzând șansa posibilelor reflexii;

Pe de altă parte, dezavantajul sistemului este prețul care poate ajunge până la 2.500 de lei cu tot cu filtru. Doar prețul monturii primei versiuni este de 1.800 de lei. Totuși pentru fotografii axați pe genuri de fotografie în care au nevoie de astfel de obiective sistemul Lee Filters poate fi extrem de util.

Mai multe detalii găsiți aici. Via DPReview.

Screenshot_1



Îți trimitem săptămânal cele mai bune fotografii publicate pe BlogDeFotografie.ro

Dragoș Asaftei

 
Avatar of Dragoș Asaftei
Surprind de peste patru ani clipe prin fotografii și le asociez cu cuvinte creând povești. Am scris cărțile ”Primii 10 pași în fotografia digitală” și ”Primii 10 pași în fotografia de produs”, transpunând ideile esențiale într-un limbaj accesibil tuturor.