Adăugat pe 24 mai 2013 de Dragoș Asaftei in Știri
 
 

Oare până unde ajunge lupta megapixelilor?

aparat-foto-300-megapixeli-1
aparat-foto-300-megapixeli-1

Spunea Simion Buia la unul din workshop-urile sale de la Photo Romania Festival că o mare parte din fotografiile expoziției Maschere di Venezia au fost realizate (acum câțiva ani) la o rezoluție de 8 megapixeli, fiind tipărite pe canvasuri de 150x100cm. Gândiți-vă. 8 megapixeli pentru 150x100cm. Și rezultatele au fost excelente!

E dovada clară că numărul de megapixeli nu este atât de semnificant și că a ajuns să se transforme într-un simplu avantaj de marketing. Producătorii foto aleargă în continuu în această cursă și încearcă să dezvolte aparate foto al căror senzor să aibă un număr cât mai mare de megapixeli. Bine, e justificat faptul atât timp cât publicul nu e educat asupra acestui fapt și este atras de numărul cât mai mare.

Ei, ieri am văzut ceva tare interesant. Dacă producătorii s-au limita la mijloacele tehnologice uzuale, Scott McCainun tânăr membru al echipei PetaPixela reușit să construitască un prototip care să realizeze o fotografie de 300 de megapixeli dintr-un singur cadru. Veți vedea aici incluse fotografiile la rezoluția de care vă spuneam.

A denumit camera cu care a realizat fotografiile Aware 2, iar modul în care funcționează este următorul: utilizează 160 de microcamere foto individuale, fiecare având un senzor de 14 megapixeli. Împreună realizează o fotografie de 2.24 gigapixeli, care este apoi recompusă, ajungându-se la 1 gigapixel. Printr-un procedeu de reducere a spațiilor lipsă și de decupare automată a fotografiei, rezultatul final are 300 de megapixeli.

Puteți vedea mai sus cum arată camera foto, iar în continuare câteva dintre fotografiile realizate. :-)



Îți trimitem săptămânal cele mai bune fotografii publicate pe BlogDeFotografie.ro

Dragoș Asaftei

 
Avatar of Dragoș Asaftei
Surprind de peste patru ani clipe prin fotografii și le asociez cu cuvinte creând povești. Am scris cărțile ”Primii 10 pași în fotografia digitală” și ”Primii 10 pași în fotografia de produs”, transpunând ideile esențiale într-un limbaj accesibil tuturor.