Adăugat pe 1 octombrie 2013 de Dragoș Asaftei in Analize
 
 

Povestea unui brand românesc de succes, Dreamstime

Dreamstime
Dreamstime

Dacă ați căutat vreodată vreo fotografie de stock pe internet inevitabil ați luat contact cu Dreamstimeun site de fotografie de stock deschis în urmă cu 13 ani. Dar știați că este un brand românesc? Că fondatorul este român? Știați că sitația din România anilor 2000 a stat la baza deschiderii acestui site?

Povestea de început

În preajma anilor 2000 piața foto din România era foarte restrânsă. Erau foarte puțini fotografi capabili să livreze imagini de calitate. Nu exista niciun fotograf axat pe fotografia de stock. Toți clienții aveau bugete reduse și nu acordau o importanță foarte mare fotografiei de stock. În acea perioadă astfel de fotografii se vindeau cu 3-400 de dolari. O fotografie valora atât. Și nu era dintr-o shooting dedicat. Era pur și simplu o fotografie asemănătoare celor de stock din zilele noastre.

Totul a început în anul 2000 când Serban Enache a început să-și facă propriul site pe care să publice astfel de fotografii. Pe atunci fotografia cu un aparat digital cu un senzor de 2 megapixeli. Era încă perioada în care fotografii erau reticienți la era digitală.

A continuat să realizeze acest lucru până în 2004 când a refăcut site-ul printr-un proiect crowd-sourcing. Alături de o echipă întreagă a dezvoltat o platformă axată pe transparență, o platformă în care atât fotografii, cât și cumpărătorii să aibă acces la toate datele.

Pe atunci un D-SLR performant (nu vârf de gamă) costa 15.000 de dolari. Nu era ușor să fii fotograf de stock și să livrezi calitate.

Dreamstime în prezent

După trei ani de la lansarea din 2004 Dreamstime era în top 10 al site-urilor din lume ca trafic. Apoi a ajuns a doua bază de date din lume ca număr de utilizatori.

În prezent platforma adună un număr important de colecții și fotografii, de fotografi amatori, profesioniști, agenții de publicitate sau simpli utilizatori în căutare de astfel de fotografii pentru diverse scopuri.

Câteva dintre fotografiile publicate pe Dreamstime au ajuns chiar extrem de celebre. Una dintre ele șade frumos pe coperta colecției 50 shades of Grey. :-)

„E vital să ai un proiect care să îți facă plăcere”

Spunea Șerban Enache în timpul prezentării sale de la WebstockSemn că pasiunea pentru ce anume te poate aduce pe cote înalte. Trebuie doar să ai voință și să îți placă enorm de mult ceea ce faci!

În momentul de față pe platformă s-au încărcat în acest an mai multe fotografii decât în totdeauna și asta pentru că au prins o putere tot mai mare camerele telefoanelor mobile. Un an și s-au uploadat mai multe fotografii decât în ultimii… mulți ani. WOW!

Totodată, pentru încurajarea tuturor fotografilor, Dreamstime oferă un sistem de stabilire a prețurilor determinat de activitatea fotografului. Spre exemplu, dacă o fotografie e cumpărată de tot mai multe persoane, prețul acesteia crește cu fiecare achiziție. Te îndeamnă astfel să cauți alte fotografii la fel de bune, dar care nu sunt încă la fel de bine vândute și sunt, deci, mai ieftine. Interesant!

Ne-am bucurat tare mult să aflăm povestea proiectului direct din gura lui Șerban! Așa arată o poveste de succes! :-)



Îți trimitem săptămânal cele mai bune fotografii publicate pe BlogDeFotografie.ro

Dragoș Asaftei

 
Avatar of Dragoș Asaftei
Surprind de peste patru ani clipe prin fotografii și le asociez cu cuvinte creând povești. Am scris cărțile ”Primii 10 pași în fotografia digitală” și ”Primii 10 pași în fotografia de produs”, transpunând ideile esențiale într-un limbaj accesibil tuturor.