Am testat:
 

Review Sigma 18-35mm f/1.8, un all-around wide și luminos

 
Sigma 18-35mm
Sigma 18-35mm
Sigma 18-35mm

 
De unde poate fi cumpărat
 

Cel mai mic preț: 2.998 de lei Verifică prețul la Photosetup
 
Calitatea imaginii
9.0


 
Funcții
9.0


 
Ergonomie
9.0


 
Raport preț-calitate
9.0


 
Nota noastră
9.0
9/10


Nota cititorilor
3 note

 

Util pentru


Fotografie de stradă, fotografie documentară, close-up-uri și peisaje.

Mai puțin util pentru


Fotografie de acțiune și situații în care subiectul se mișcă foarte raipd.


Este un obiectiv all-around wide și luminos. Se comportă bine chiar și de la f/1.8, dar devine foarte sharp la f/2.8. Este potrivit și pentru filmare.
Review adăugat pe 14 ianuarie 2014 de

 
Citește review-ul complet
 
 

Anul trecut în aprilie Sigma anunța lansarea unui obiectiv total nou pe piață în ceea ce privește caracteristicile tehnice. Dacă „f/2.8” avea să devină în 2013 din ce în ce mai popular (au apărut primele compacte cu f/2.8 pe toată plaja focală, telefoane cu f/2.8 și tot felul de asocieri), Sigma a trecut la nivelul următor și a lansat primul obiectiv zoom cu f/1.8. Atunci am fost extrem de surprins și eram tare curios să văd cum se comportă.

Obiectivul a ajuns din păcate cam greu pe stocuri în țară, acesta fiind și motivul pentru care am prins abia în acea perioadă un exemplar pentru test. Mulțumim echipei Photosetup pentru oferirea obiectivului în teste!

Specificații tehnice – Sigma 18-35mm f/1.8

  • Face parte din gama ART și este compatibil cu Sigma USB Dock;
  • Distanță focală de 18-35mm (27-52.5mm echivalent 35mm);
  • Nu este compatibil full frame (din păcate, deși am făcut câteva teste și așa, veți vedea mai jos);
  • Diafragmă constantă f/1.8;
  • Diafragmă minimă f/16;
  • Distanță minimă de focalizare de 28 de centimetri;
  • 9 lamele de diafragmă;
  • Construit din 17 elemente în 12 grupuri;
  • Diametrul frontal (pentru filtre) e de 72mm;
  • Greutate de 810 grame;
  • Disponibil la Photosetup la prețul de 3.198 de lei (în promoție).

Puncte tari

  • f/1.8 constant îl face un obiectiv util în situații de lumină slabă;
  • Sharp de la f/2.8;
  • Se simte bine în mână;
  • Inelul de focus merge foarte fin în așa fel încât devine util pentru filmare sau focalizare manuală.

Verigi slabe

  • E cam greu, deși se simte bine în mână;
  • Focalizează mai greu (nu foarte) pe punctele extreme;

Iată și câteva fotografii pe care le-am realizat întâi obiectivului. Pe un D-SLR precum Nikon D7000, spre exemplu stă foarte bine, atât cu grip, cât și fără. E un obiectiv construit în așa fel încât să-l simți bine în mână și să-ți dea o încredere mai mare. E construit dintr-un plastic foarte dens cu un aspect asemănător metalului, acesta fiind motivul pentru care e mai greu. 

 

Primele fotografii – Cadre close-up cu Nikon D700

Acesta a fost primul test la care am supus obiectivul. În momentul în care am fost să îl iau aveam la mine D700-le, un D-SLR full-frame pe care Nikon l-a lansat prin 2008, dar care face față și acum tuturor cerințelor. Dacă i-ar mai lansa Nikon un frate foarte asemănător ce bine ar fi.

Revenind, am pus deci obiectivul Sigma 18-35mm f/1.8 pe un D-SLR full-frame. Nu e compatibil full-frame, motiv pentru care ești nevoit să fotografiezi în modul crop ca să scapi de vignietare și de faptul că de la 18 până la 26mm ai un dreptunghi negru rotunjit în jurul cadrului. Am fotografiat în modul crop și n-am avut nicio problemă.

Pe D700 nu e cea mai potrivită soluție totuși. El are 12 megapixeli, iar în crop mai rămân doar 6, iar dacă ai nevoie de cadre la rezoluție mai mare sau fotografiezi în scopuri comerciale ai nevoie de mai mult, deși nu întotdeauna. Totuși, pe un D600 sau D610 ar face o treabă bună, că din cei 24 de megapixeli rămâni cu 12 care sunt mai mult decât suficienți.

Haideți să privim primele cadre close-up pe care le-am realizat. Rețineți că toate cadrele, în afară de ultimele cu trandafirii roșii, sunt realizate la f/1.8

 

Fotografie de stradă

Cred că e unul dintre genurile fotografice pentru care obiectivul devine ideal. De ce? În general ca să fotografiezi strada și să o simți aproape, să îi simți pulsul, fotografiezi cu focale destul de mici: 20mm, 35mm, 50mm. Cu 18-35 ai o plajă destul de largă cu ajutorul căreia poți realiza și un portret la 35mm și f/1.8, dar totodată să prinzi și cadre mai strânse la aceeași distanță focală. Mai poți și să prinzi cadre destul de wide și clădiri întregi în fundal cu 18mm. Mie mi s-a părut extrem de potrivit pentru acest gen fotografic.

Cadrele de mai jos sunt realizate într-o seară la ora albastră în Piața Sudului și în miezul unei zile cu multă pâclă în aer în zona Piața Romană – Piața Universității din București. Am încercat să fotografiez cât mai mult și cu f/1.8-f/2.8, așa că majoritatea fotografiilor pe care le vedeți sunt realizate exact așa. Un mare plus pentru cum se comportă la acest gen fotografic! 

 

Fotografie de noapte într-o seară cu ceață

În ultimele două săptămâni în București ceața a fost prezentă în fiecare zi, iar partea cea mai bună pe care i-am găsit-o a fost faptul că e un prilej bun pentru testarea aparatelor și obținere de fotografii oarecum diferite față de cele realizate în mod obișnuit.

Așa că am testat obiectivul și într-o seară cu ceață. Fotografiile de mai jos sunt realizate de pe trepied, cu f/5.6-11-16 și cu timp lung de expunere. Obiectivul s-a comportat bine și în această situație. Singurul lucru pe care l-am observat a fost că atunci când fotografiam clădiri luminoase și mult cer lângă oricum aș fi expus și la orice sensibilitate ISO cerul devenea oarecum zgomotos. Adică zgomotul era prezent în mai mare măsură și mai evident la f/2.8, decât la f/5.6, în condițiile de mai sus. În rest n-am sesizat altceva. 

 

Test video noaptea pe timp de ceață

Aceeași seară, același loc. Piața Universității și centrul vechi, București. Majoritatea secvențelor au fost realizate cu diafragma deschisă între f/2.2 și f/4 și cu sensibilități ISO cuprinse între 640 (cadrul cu statuia lui Ion Heliade Rădulescu) și 4.000. Cel mai des am filmat cu ISO 2.500.

Obiectivul e unul extrem de avantajos pentru filmare. Plaja focală de 18-35mm îți permite să filmezi atât peisaje sau scene urbane, cât și interviuri sau scene cu diverse personaje, iar deschiderea mare a diafragmei îți oferă o foarte bună separare a subiectului de fundal.


 

Peisaje în Herăstrău. Ceață din nou

Nu renunțăm atât de ușor la ceață. A doua zi după ce am realizat fotografiile pe timp de seară am fost dis de dimineață în parcul Herăstrău. Am profitat și aici de ceață și am pus la încercare sistemul de focalizare. Era dificil de focalizat cu orice obiectiv, mai ales cu un zoom wide și foarte luminos. Am observat că focalizând pe punctul central n-am avut niciun cadru focalizat greșit.

Situația se schimba puțin când focalizam pe punctele extreme, dar cu puțină atenție se putea corecta acest lucru. În rest calitatea detaliilor a rămas la fel de bună ca și în celelalte cazuri. Priviți fotografiile. 

 

Detalii, bokeh și flare

Sau testul calității imaginii, spus pe scurt. Să începem cu detaliile și câteva cadre pe care le-am realizat cu f/2.5 pe un subiect nu foarte simplu de fotografiat. Picăturile de apă de pe acele de pin erau foarte, foarte mici și greu de focalizat. Rezultatele sunt mulțumitoare. 

Apoi bokeh-ul sau fundalul în ceață. Am făcut experimentul pe o bancă din parcul Herăstrău. Puteți observa că diferența între separarea subiectului de fundal la f/1.8 și la f/2.8 nu e foarte, foarte mare, motiv pentru care dacă luați obiectivul că recomand să fotografiați în general la f/2.5 sau f/2.8 dacă vă permite și lumina. Așa veți obține cadre mult mai sharp, dar cu aceeași separare cremoasă a subiectului de fundal. 

Și testul lens flare-ului. Sau, mai pe românește spus, cum se comportă când soarele e exact în cadru și care sunt reflexiile și aberațiile cromatice care apar. Sau care nu apar, în acest caz. Lentilele obiectivului sunt tratate chimic suficient de bine în așa fel încât aberațiile cromatice să fie foarte puțin evidente. Au apărut la f/1.8, dar de la f/2.5-2.8 nici urmă de ele. Așa cum nici de reflexii puternice n-am avut parte. Obiectivul poate fi folosit astfel fără nicio problemă în a fotografia în contra lumină deoarece nu apar artefacte optice care să dăuneze imaginii. 

 

Concluzii

Sigma 18-35mm f/1.8 este un obiectiv all-around wide și luminos pe care-l recomand cu încredere pentru fotografii close-up, de natură, de stradă și fotoreportaje sau fotografie documentară. E un obiectiv solid, care se simte bine în mână și cu o bună calitate a imaginii în majoritatea situațiilor.



Îți trimitem săptămânal cele mai bune fotografii publicate pe BlogDeFotografie.ro

Dragoș Asaftei

 
Avatar of Dragoș Asaftei
Surprind de peste patru ani clipe prin fotografii și le asociez cu cuvinte creând povești. Am scris cărțile ”Primii 10 pași în fotografia digitală” și ”Primii 10 pași în fotografia de produs”, transpunând ideile esențiale într-un limbaj accesibil tuturor.


Adaugă un comentariu



Fii primul care adaugă un comentariu!


Adaugă un comentariu

(necesar)