Adăugat pe 19 noiembrie 2014 de Dragoș Asaftei in Analize
 
 

93% dintre fotografi vor să cumpere produse de Black Friday: accesoriile și obiectivele sunt cele mai căutate

Ce produse foto cumpără românii de Black Friday
Ce produse foto cumpără românii de Black Friday

Au trecut aproape 4 săptămâni de când vă invitam să ne răspundeți la chestionarul „Tu ce produse foto cumperi de Black Friday?”. Unul dintre răspunsuri avea să fie premiat cu un voucher de 500 de lei de la F64. Iar astăzi revenim nu cu o veste bună. Ci cu mai multe.

Nu uitați, Black Friday începe la F64 pe 21 noiembrie la ora 00:00. Mai multe detalii găsi aici.

Prima ar fi că ne-am bucurat tare mult să vedem interesul pe care l-ați arătat în completarea chestionarului. Au fost peste 1.150 de completări ale chestionarului, din care 1.100 de completări valide. 1.100 de oameni diferiți care și-au petrecut câteva minute să împărtășească din experiența achizionării produselor foto de Black Friday. Iar rezultatele sunt cu atât mai interesante și au un grad mai mare de generalitate.

A doua veste ar fi că anunțăm câștigătorul voucherului* de 500 de lei. Este vorba de Varvara Alin. Felicitări, Alin! Voucherul este valabil începând de azi și poate fi folosit oricând. Îți vom trimite pe mail toate datele necesare!

A treia veste este că datorită numărului mare de înscrieri ne-am dorit ca alături de F64 să mai venim cu un premiu, chiar dacă e vorba de o valoare mai mică. E vorba de încă un voucher, dar de 100 de lei. Câștigătorul voucherului* de 100 de lei este Costycs_95. Revenim noi cu toate detaliile pe mail. Felicitări amândurora! Vă mulțumim frumos tuturor pentru interesul arătat!

*filmul înregistrării făcute pe random.org poate fi văzut aici.

Rezultatele sondajului: Ce produse foto cumpără românii de Black Friday

Iată câteva concluzii desprinse din cele 1.100 de completări:

  • 93% dintre pasionații de fotografie sunt interesați să cumpere produse foto de Black Friday;
  • Deși aproape jumătate dintre pasionații de fotografie au un blog sau site de fotografie, aproape un sfert îl actualizează. Nișa blogurilor foto e încă aproape goală, iar ele ar putea reprezenta o bună rampă de lansare. Merită investit timp și resurse în zona asta, mai ales din partea fotografilor aflați la început de drum.
  • Produsele care stârnesc el mai mare interes sunt accesoriile (filtre, trepiede, bliț-uri etc.) și obiectivele;
  • Bugetul mediu alocat pentru achiziții este cuprins între 500 și 1.000 de lei;
  • Sunt însă câteva diferențe interesante (și normale) în funcție de vârstă: tinerii sub 18 ani au un buget de sub 500 de lei, pe când cei între 26 și 25 de ani sunt dispuși să cheltuie peste 2.000 de lei;
  • În topul surselor de informare în alegerea unui produs sunt site-urile și blogurile foto, rețelele sociale și review-urile de pe site-urile magazinelor foto.

Într-un singur paragraf: Majoritatea pasionaților de fotografie vor să cumpere produse foto de Black Friday. Accesoriile și obiectivele sunt în topul celor mai așteptate produse. Deși o mare parte declară că se informează din mai multe surse, 90% dintre respondenți au declarat că sunt dispuși să facă o achiziție de moment dacă prețul le atrage atenția. Ceea ce-i oarecum normal.

Rezultatele sondajului pe larg

Date demografice:

  • Sex:
    • 81.5% masculin
    • 18.5% feminin
  • Vârsta:
    • 15.8% sub 18 ani
    • 25.6% între 18 și 25 de ani
    • 36.3% între 26 și 35 de ani
    • 15.1% între 36 și 45 de ani
    • 7.3% peste 45 de ani

Rezultate sondaj – general

  • 89.5% dintre respondenți au declarat că dețin un aparat de fotografiat. 84.4% din aceștia dețin un aparat foto de tip D-SLR. 15.6% dețin un aparat compact, iar 4.5% unul de tip mirrorless.
  • 38.7% au declar că sunt pasionați de fotografie de mai mult de patru ani.
  • 463 respondenți (42.9%) dețin un blog sau site de portofoliu. Din aceștia doar 33.6% actualizează săptămânal conținutul. 52.9% îl actualizează o dată pe lună și doar 13.4% declară că fac acest lucru aproape zilnic.
  • 38.2% dintre cei care actualizează săptămânal blogul sau site-ul de portofoliu au vârste cuprinse între 26 și 35 de ani.

Rezultate sondaj – 2013

  • 33.7% (354) din total de respondenți au achizționat produse foto de Black Friday în 2013.
  • Persoanele cu vârste cuprinse între 26 și 25 de ani au făcut cele mai multe achiziții de Black Friday în 2013 (37.5), urmate fiind de cele cu vârste între 18 și 25 de ani (25.5%).
  • Cele mai achiziționate produse au fost accesoriile (80.2%), obiectivele (36.2%) și apaaratele foto compacte, mirrorless sau D-SLR (33.9%).
  • Bugetele alocate pentru achiziții foto de Black Friday au fost echilibrate: sub 500 de lei (26.6%), 500-1000 de lei (24.6%), 1000-2000 de lei (22%), peste 2000 de lei (26.8%).
  • Principalele surse din care au aflat respondenții de promoțiile de Black Friday au fost site-urile magazinelor foto (79.3%) și rețelele sociale (66.5% – Facebook/Twitter și blog-uri)
  • 85.5% din produse au fost achiziționare online. Achizițiile online au fost influențate de preț – achiziții de moment (81.4%), recenziile de pe bloguri/site-uri de specialitate (39.9%) și review-urile de pe site-urile magazinelor foto (33.9%).
  • 96.5% dintre cei care au achiziționat produse foto de Black Friday în 2013 au de gând să cumpere astfel de produse și în 2014.
  • Dintre aceștia 84.2% sunt interesați de accesorii (trepiede, filtre, bliț-uri, lumini externe ș.a.m.d.), iar 62.6% de obiective.

Rezultate sondaj – 2014

  • 93% (955) dintre respondenți plănuiesc să achiziționeze produse foto de Black Friday în 2014.**
  • În topul produselor căutate sunt accesoriile (81.4% – trepiede, filtre, bliț-uri, lumini externe ș.a.m.d.) și obiectivele (56.2%).
  • Cel mai mare buget alocat pentru achiziții îl au persoanele cu vârste cuprinse între 26 și 35 de ani (36.5% din totalul respondenților care vor achiziționa produse foto de Black Friday). 32.7% declară că au un buget alocat de peste 2.000 de lei.
  • În ceea ce privește tinerii sub 18 ani, 34.5% dintre ei au declarat că sunt dispuși să cheltuie între 500 și 1.000 de lei, pe când doar 16.2% peste 2.000 de lei.
  • În același segment de vârstă interesul de achiziție este arătat pentru aparatele foto compacte, mirrorless sau D-SLR și obiective. Accesoriile ajung în acest caz pe cel de-al treilea loc.
  • Bugetul mediu alocat pentru achiziționarea de produse foto de Black Friday în 2014 este cuprins între 500 și 1.000 de lei (32.7%). Totuși, 26.8% din respondenți, cu doar 5% mai puțin, declară că sunt dispuși să cheltuie peste 2.000 de lei.
  • Revenind la segmentul cu vârste între 26 și 35 de ani observăm că pe primul loc pe lista de achiziții ar fi accesoriile (89,3%) și obiectivele (58.9%).
  • Cât despre tipul de promoție, 80.5% din totalul respondenților declară că preferă reduceri mai mari aplicate unui singur produs, în defavoarea pachetelor de tip ofertă cu mai multe produse. 
  • Pe de altă parte procentul persoanelor interesate de oferte tip kit crește în rândul tinerilor sub 18 ani, 28.2% declarând că sunt interesați de astfel de promoții.
  • În ceea ce privește sursele de informare, 76.3% dintre respondenți declară că iau în considerare blogurile și site-urile de specialitate, iar 70.5% urmăresc mesajele publicate de prieteni și alți fotografi pe rețelele sociale. 57.5% se informează și din review-urile publicate pe site-urile magazinelor foto.
  • 65.9% dintre cei care plănuiesc să achiziționeze produse în valoare de sub 500 de lei se informează de pe bloguri și site-uri de specialitate. Procentul crește la 81.2% în rândul persoanelor care sunt dispuse să facă achiziții de peste 2.000 de lei.

*datele de mai departe sunt desprinse din acest eșantion de 93% din total respondenților.

Vă mulțumim frumos! :-)



Îți trimitem săptămânal cele mai bune fotografii publicate pe BlogDeFotografie.ro

Dragoș Asaftei

 
Avatar of Dragoș Asaftei
Surprind de peste patru ani clipe prin fotografii și le asociez cu cuvinte creând povești. Am scris cărțile ”Primii 10 pași în fotografia digitală” și ”Primii 10 pași în fotografia de produs”, transpunând ideile esențiale într-un limbaj accesibil tuturor.