LOADING

Type to search

La sfârșitul anului trecut, văzând că Facebook a introdus funcția de promvoare a postărilor de pe paginile de brand, am descis să o testez. În acea perioadă urma Black Friday așa că am zis să încep cu un articol cu recomandări ale promoțiilor de pe 23 noiembrie. Am scris articolul pe dragosasaftei.ro și l-am publicat exact în noaptea în care începuseră promoțiile. Tot atunci am publicat următorul mesaj pe pagina de Facebook.

Facebook Promoted Posts - Test 1

Apoi am stabilit un buget de promovare prin Promoted Posts de 110 lei, urmând ca postarea să ajungă la fani și la prietenii fanilor. Care au fost rezultatele? Conform raportului din Facebook Ads, rezultatele au fost următoarele:

  • Reach de 32.475 persoane;
  • 1.127 de click-uri pe link (s-au materializat în 1000 de vizitatori unici);
  • 71 de like-uri, 4 distribuiri și circa 30 de comentarii la postarea de pe Facebook;
  • Comision prin sisteme de afiliere de aproximativ 700 de lei.

Ținând cont de bugetul investit, restultatele sunt mulțumitoare. Și, tot în acea zi, crescuse numărul de fani pe pagină cu aproximativ 200. Suficient, cred eu. Apoi am încercat același experiment la un album cu wallpapere. E vorba de mesajul următor postat pe pagina de Facebook.

Facebook Promoted Posts - Test 2

Bugetul total a fost de 36 de lei, iar rezultatele sunt următoarele:

  • Reach de 12.163 persoane;
  • 222 de like-uri la postare și încă 200 la fotografiile din album;
  • 661 de click-uri (s-au materializat în 400 de vizitatori unici pe blog);
  • 1.710 acțiuni ale fanilor (like-uri, comentarii, distribuiri);
  • Pagina a crescut cu 250 de fani în urma promovării

Cam acestea au fost rezultatele celor două experimente prin Facebook Promoted Posts. 

Care e utilitatea pentru un fotograf?

Răspunsul e unul extrem de simplu. Îți poți prezenta fotografii din portofoliu rapid la un număr relativ mare de oameni cu un buget destul de mic. Rezultatele apar destul de repede. Dacă ai un articol sau album cu fotografii interesante există șansa ca acesta să fie promovat și de la sine atunci când cei ce au văzut mesajul plătit îl vor distribui mai departe.

Probabil cea mai mare utilitate se regăsește în faptul că îți poți prezenta ofertele la serviciile tale, spre exemplu. E de încercat. Partea mai puțin bună e că nu ai opțiuni de targetare pentru Promoted Posts. Poți alege doar bugetul, perioada și dacă mesajul tău să ajungă doar la fani sau la fani și prietenii lor. Oricum, e un experiment interesant de încercat. 🙂

Tags:

6 Comments

  1. Vlad Moldovean 13 January 2013

    utile informatiile! e bine cand vezi un feedback de la altcineva decat providerul unui serviciu

    Reply
    1. Dragoș Asaftei 13 January 2013

      🙂 Sperăm să te ajute!

  2. Raluca P 25 February 2013

    Oare ai putea sa ne dai un exemplu de un sistem de afilire?

    Multumesc

    “Comision prin sisteme de afiliere de aproximativ 700 de lei”

    Reply
    1. Dragoș Asaftei 25 February 2013

      Sisteme de afiliere poți găsi, spre exemplu, la F64.ro, Photosetup.ro, Emag.ro etc. 🙂

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *